פסיכיאטריה

חשיבות לימודי פסיכיאטריה לסטודנטים במסגרות רפואה ראשונית (Med Educ.)

מחקר חדש נועד לבחון את השפעות לימודי פסיכיאטריה, בשנים הראשונות ללימודי רפואה, במסגרות רפואה ראשונית, מבחינת ההכשרה והגישות של הסטודנטים למחלות נפש.

במסגרת המחקר ערכו החוקרים שאלונים וראיונות עומק, והתמקדו בלימודי הפסיכיאטריה במסגרות רפואה ראשונית, בתכנית הלימודים בבית ספר לרפואה בלונדון. 145, מבין 183 (79.2%) מהסטודנטים שלקחו חלק בתכנית הרפואה הראשונית, במהלך שנתיים אקדמיות, מילאו את השאלונים. ראיונות נערכו עם 14 סטודנטים, 12 רופאים כלליים ו-20 חולים שלקחו חלק בקורס.

121 מבין 144 סטודנטים (84%), העניקו ציונים גבוהים לתכנית לימודי הפסיכיאטריה במרכזי רפואה ראשונית. 87/139 (62.6%) מהסטודנטים חשו כי גישתם למחלות נפש השתנתה בעקבות הקורס. ראיונות העומק העלו 4 יתרונות מרכזיים לתכנית הרחבת מגוון ההתנסויות, הבנת החוויה של החולה, לימודי מחלות נפש מזוית הראיה של רופאים כלליים, ושינוי גישות הסטודנטים ביחס למחלות נפש. השינוי ביחס הסטודנטים כלל שני ממדים עיקריים “נורמליזציה” של מחלות נפשיות, ואמפתיה גבוהה יותר.

לסיכום, לימודי פסיכיאטריה במרכזי רפואה ראשונית מספקים לסטודנטים מגוון התנסויות רחב יותר, עם מגוון חולים רב יותר מאשר בתנאי בית חולים, ומעודד גישה הממוקדת בחולה, שמצידה משפיעה לטובה על גישת הסטודנטים למחלות נפשיות, מצמצמת את הסטיגמות הקיימות על התחום, ומגבירה את האמפתיה של הסטודנטים.

Med Educ. 2007 Jan;41(1):100-8

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה