פסיכיאטריה

קיים חסר בטיפול בכאב במטופלים עם דמנציה (מתוך J Am Geriatr Soc)

מטופלים מבוגרים רבים עם דמנציה וכאב, אשר מגיעים למרפאות חוץ, אינם מקבלים טיפול פרמקולוגי הולם לכאב שלהם.

באנליזה של מחקר תצפיתי החוקרים בדקו את הטיפול הפרמקולוגי בכאב לא ממקור גידולי בקרב 115 מטופלים הגרים בקהילה עם דמנציה, בנוסף למידע ננותני הטיפול הרפואי שלהם.

החוקרים אספו דיווחים מהמטופלים בנוגע לפרטים דמוגרפיים, כאב לא ממקור גידולי, קוגניציה ודיכאון, וכן דיווחים מנותני הטיפול הרפואי שלהם בנוגע לאגיטציה של המטופל, תפקוד ונטילת תרופות עם מרשמים וללא מרשמים. תוצאות המחקר פורסמו במהדורת דצמבר של Journal of the American Geriatrics Society.

מרבית המטופלים היו נשים אפריקאיות אמריקאיות בשנות ה-80 שלהן. לרובם הייתה דמנציה קלה-בינונית וכמעט לרבע מהן היה דיכאון משמעותי קלינית.

62 מטופלים (54%) דיווחו על כאב ביום ממוצע. נותני הטיפול הרפואי של יותר ממחצית ממטופלים אלה דיווחו על חוסר שימוש במשככי כאבים. מבין המטופלים, שהשתמשו במשככי כאבים, רובם היו תרופות World Health Organization Class I, כאשר לאף אחד לא נרשם אופייט חזק (תרופה מקבוצה 3). מתוך 115 מטופלים, ל-53 (46%) היה שיכוך כאבים לא מספיק.

תוצאות של אנליזת רגרסייה לוגיסטית מראים קשר בין שיכוך כאבים לא מספיק ובין גיל מבוגר, ניקוד ב-MMSE (מבחן מיני מנטל) של פחות מ-10 וליקויים בתפקוד היום יומי.

שיכוך כאבים לא מספיק היה עתיד לקרות פי 1.07 עבור כל שנה נוספת בגיל, פי 3.0 אם ניקוד הנבדק ב-MMSE היה פחות מ-10 ופי 2.5 אם לנבדק היה ליקוי ב-ADL.

החוקרים מסכמים ואומרים כי ממצאים אלה מציעים כי אנשים רבים עם דמנציה וכאב, שלא ממקור גידולי, אינם מקבלים טיפול פרמקולוגי עבור הכאב, שהם חשים.

J Am Geriatr Soc 2006;54:1892-1897

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה