פסיכיאטריה

Metformin מונע תוספת משקל הקשורה לתרופות אנטי פסיכוטיות א-טיפיות בילדים (מתוך American Journal of Psychiatry)

Metformin  מחסל בבטיחות וביעילות תוספת משקל ושינויים מטבולים בלתי רצויים הבאים כתוצאה מהתחלת טיפול תרופתי אנטי פסיכוטי א-טיפי בילדים.

לאחרונה הוכח כי תוספת משקל היא גורם חשוב המביא לחוסר היענות בתרופות מאוד יעילות אלה. במחקר קודם, החוקרים מצאו, שטיפול ב- Metformin  של 12 שבועות מביא לאיבוד משקל בילדים בני 10 עד 18, שעלו במשקל בשל טיפול אנטי פסיכוטי א-טיפי.

במחקר האחרון שלהם, שפורסם במהדורת דצמבר של American Journal of Psychiatry, השתתפו 39 נבדקים בני 10 עד 17, שעלו במשקלם יותר מ-10% במהלך השנה ראשונה תחת טיפול ב- olanzapine, risperidone או quetiapine. הנבדקים חולקו רנדומאלית לקבל Metformin  או פלצבו למשך 16 שבועות.

Metformin  במינון של 500 mg או פלצבו ניתנו בארוחת ערב למשך שבוע, לאחר מכן, הוספה מנה שנייה לפני ארוחת בוקר. לאחר השבוע השני, המנה בארוחת הבוקר ובארוחת הערב הועלתה ל-850 mg עד לסוף המחקר.

ילדים, שלקחו Metformin  ראו את משקלם מתייצב, בעוד שאלה שלקחו פלצבו המשיכו לעלות במשקל (0.31 kg כל שבוע). היקף המותניים ירד בנבדקים, שטופלו ב- Metformin, דבר המצביע על ירידה בתכולת שומן ויסרלי ובסיכון לפתח סוכרת ומחלה קרדיווסקולרית.

היות והמחקר עירב ילדים מתבגרים, טיפול ב- Metformin  הביא לירידה בניקודי Z של משקל ושל BMI. כמו כן, Metformin  הוריד את התנגודת לאינסולין, היו לו אפקטים חיוביים על מטבוליזם הגלוקוז והוא נסבל היטב ללא תופעות לוואי, שיוחסו לתרופה.

לסיכום, עבור ילדים חולים רבים הלוקחים כיום טיפול אנטי פסיכוטי א-טיפי, יש עתה טיפול לתוספת במשקל הקשורה לחומרים אלה.

Am J Psychiatry 2006;163

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה