פסיכיאטריה

קפאין מסייע ל-Levodopa בחלק מחולי פרקינסון (מתוך Neurology)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת ספטמבר של Neurology, עולה כי קפאין מגביר את הביו-זמינות של Levodopa המשמש לטיפול במחלת פרקינסון.

למרות שהמחקר הוא הערכה של מנה יחידה של קפאין במספר קטן של חולי פרקינסון, הוא מראה כי בחולים מסוימים האפקט של Levodopa יכול להיות מוגבר לאחר צריכת קפאין. בעבר, היו דיווחים מגוונים בנוגע ליעילות של שילוב זה.

על מנת לחקור נושא זה יותר, החוקרים ערכו מחקר, שכלל 12 נבדקים עם מחלת פרקינסון אדיופטית. החולים קיבלו קפאין אוראלית במינון של 200 mg או פלצבו, 15 דקות לפני לקיחת הטיפול הסטנדרטי של טבלייה של Levodopa במינון של 250 mg עם carbidopa במינון של 25 mg. הפגישה השנייה נערכה 48 שעות לאחר מכן.

החוקרים העריכו תגובות על ידי מהירות הקשת אצבעות לסירוגין ביד, שהכי מושפעת מהמחלה, על ידי מהירות ההליכה ורעד בעזרת ניקוד דיסקינזיה.

למרות שהייתה שונות משמעותי בין הנבדקים, החוקרים מצאו עליה לא משמעותית של 39% במספר ההקשות. תגובה זו ואחרות המשיכו לעלות במשך תקופת הבדיקה של 3 שעות.

לסיכום, ממצאי המחקר מציעים, שקפאין יכול לשחק תפקיד חשוב באינטראקציות של מדיאטור של הרצפטור לדופמין. תוצאות אלה ואחרות, מרמזות כי שימוש באנטגוניסטים יותר סלקטיביים לאדנוזין יכול להיות יעיל כתוספת סינרגיסטית לחומרים אנטי פרקינסון קונבנציונאליים.

Neurology 2006;67:897-899

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה