פסיכיאטריה

האם פיטואסטרוגנים עשויים לסייע לקוגניציה ולמצב הרוח בנשים פוסטמנופאוזליות? (מתוך Fertility and Sterility)

ממחקר שנערך לאחרונה, עולה כי נשים פוסטמנופאוזליות שקיבלו כדורי פיטואסטרוגנים המכילים 60 מ”ג איזופלבון (isoflavones) למשך 6 חודשים הראו שיפור בתפקוד הקוגניטיבי ובמצב הרוח. המחקר פורסם בכתב העת לפוריות ועקרות (Fertility and Sterility).  

דיווחים קודמים הראו שלאיזופלבון יש השפעות אסטרוגניות ואנטיאסטרוגניות על מערכת העצבים המרכזית. במיוחד, יש עדויות שתרכובות אלו משפיעות על למידה וחרדה.

החוקרים ניהלו מחקרcrossover שבו הוערכו הקוגניציה ומצב הרוח ב-78 נשים פוסטמנופאוזליות שחולקו אקראית לקבלת כדורי פיטואסטרוגן או לקבלת פלצבו למשך 6 חודשים. בכל קבוצה, אישה אחת הפסיקה את השתתפותה לפני סיום המחקר.

השימוש בפיטואסטרוגן נמצא קשור לניקוד גבוה יותר מאשר פלצבו ב-14 מ-17 המבחנים שבוצעו. ואולם, ב-6 מבחנים התוצאות שהשיגו שתי הקבוצות לא נבדלו משמעותית.

החוקרים דיווחו כי כאשר נשאלו הנשים לגבי ההעדפות הטיפוליות , 49 נשים העדיפו את כדורי הפיטואסטרוגן, 9 העדיפו את הפלצבו, ול-18 מהנשים לא היתה העדפה.

החוקרים ציינו, כי הממצאים הנוכחיים מוסיפים תובנה נוספת למאפיינים הפסיכולוגיים והקליניים של פעילות פיטואסטרוגנים, המרמזים על תפקיד אפשרי של תרכובות אלו בהקלה על  ההפרעות הפסיכולוגיות שקשורות לעיתים קרובות לתסמיני מנופאוזה.

לידיעה המלאה ממדסקייפ

Fertil Steril 2006;85:972-978.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה