פסיכיאטריה

טיפול במיגרנה – האם שילוב אצטאמינופן, אספירין וקפאין עדיף על איבופרופן? (מתוך Headache)

ממחקר קליני שנערך לאחרונה, עולה כי השילוב של אצטאמינופן (ACAMOL), אספירין (ASPIRIN) וקפאין, AAC, יעיל יותר מאיבופרופן (NUROFEN) לטיפול במיגרנה חריפה. המחקר פורסם בכתב העת לכאבי ראש (Headache).

בראיון שנערך עימו לאחרונה, מסר אחד החוקרים כי שילוב זה, אשר נמכר כתרופת מדף בשם Excedrin Migraine, מקל על הכאב בצורה יעילה ומהירה יותר מאיבופרופן. שתי התרופות נמצאו יעילות יותר מפלצבו.

החוקרים ציינו, כי הממצאים תומכים בהמלצות האחרונות של השיתוף האמריקאי לכאבי ראש (U.S. Headache Consortium), ושל האיגוד הגרמני לכאב ראש ומיגרנה (German Migraine Headache Society).שתי הקבוצות המליצו על AAC כקו הראשון לטיפול במיגרנה קלה עד מתונה ובכאבי ראש תעוקתיים (tension-type headache).

החוקר טען בראיון, כי כ-75% מהסובלים ממיגרנה מטפלים בעצמם בתרופות מדף. עד כה, לא נעשה מחקר שהשווה תרופות אלו לטיפול במיגרנה.

החוקרים חילקו אקראית 1555 סובלים ממיגרנה לקבוצת משתתפים שקיבלו מנה אחת של שני כדורים המכילים, כל אחד, 250 מ”ג אצטאמינופן, 250 מ”ג אספירין ו-65 מ”ג קפאין, לקבוצת משתתפים שקיבלו 200 מ”ג איבופרופן, ולקבוצת משתתפים שקיבלו פלצבו.

הסכום המשוקלל של ניקוד הקלת הכאב שעתיים לאחר קבלת התרופה שימש כמדד הראשון, והזמן עד להופעת הקלה משמעותית בכאב שימש כמדד שני.

הקלת כאב משמעותית התרחשה 128.4 דקות לאחר קבלת המינון במשתתפים שקיבלו AAC, 147.9 דקות במקבלי איבופרופן ו-167.1 במקבלי פלצבו. 

שעתיים אחרי קבלת המינון, ניקוד הקלת הכאב היה 2.7 במקבלי AAC, 2.4 במקבלי איבופרופן ו-2.0 במקבלי פלצבו. שלוש שעות אחרי קבלת המינון, הניקוד היה 5.1, 4.7 ו-3.9, בהתאמה, ו-4 שעות מקבלת המינון הניקוד בהתאמה היה 7.8, 7.1 ו-5.9.

AAC הראה תוצאות עדיפות על הפלצבו בהקלת הכאב החל מ-45 דקות לאחר קבלת המינון, ונשאר יעיל יותר משמעותית לאורך כל המעקב. איבופרופן היה יעיל יותר מפלצבו על פי הניקוד להקלת הכאב החל מ-90 דקות לאחר קבלת המינון.

יותר מטופלים, ובצורה משמעותית, שקיבלו איבופרופן או פלצבו נזקקו ל- rescue medication שעתיים לאחר קבלת התרופה בהשוואה למקבלי AAC. תופעות לוואי היו קלות בשתי הקבוצות שקיבלו תרופות, וכללו עצבנות ובחילה, שהיו שכיחות יותר במקבלי AAC, וישנוניות שהיתה שכיחה יותר במקבלי איבופרופן.

החוקר סיכם, באומרו כי לממצאים אלו יש משמעויות חשובות לרופאים מומחים ולמטופליהם. לדבריו, בפעם הראשונה מידע קפדני מראה כי תרופות מדף בטוחות ויעילות באוכלוסיית המטופלים במיגרנה, וכי יש הבדל משמעותי בין שתי תרופות המדף המאושרות לטיפול במיגרנה.  

לידיעה המלאה ממדסקייפ

Headache 2006;46:444-453

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה