פסיכיאטריה

נטילה של טמסולוסין לסירוגין מפחיתה את ההפרעות בשפיכה (J Urol)

לפי מחקר חדש, בגברים הנוטלים טמסולוסין (OMNIC) לתסמיני מערכת השתן התחתונה, שימוש בתרופה כל יום שני, ולא בכל יום, משפר את תפקוד השפיכה. מכיוון שנטילת התרופה לסירוגין אינה משפיעה על היעילות שלה, ייתכן ומינון זה יהפוך למינון המומלץ.

החוקרים מסבירים, שחסמי אלפא משמשים לטיפול בתסמינים של מערכת השתן התחתונה, הקשורים להיפרפלזיה שפירה של בלוטת הערמונית (BPH). עם זאת, לתרופות ממשפחה זו יש נטייה לגרום להפרעות בשפיכה. בשימוש בטמסולוסין, חסם אלפא סלקטיבי, הבעיה העיקרית היא שפיכה חוזרת (retrograde ejaculation).

במחקר קודם כבר הראו החוקרים, ששימוש בטמסולוסין לסירוגין, אינו מפחית את יעילות התרופה בטיפול בתסמינים של  BPH.

בשלב הראשון של המחקר השתתפו 405 מטופלים, שקיבלו טמסולוסין כל יום במשך 3 חודשים לפחות. השלב השני של המחקר התרכז ב- 30 גברים שסבלו מהפרעות בשפיכה בעקבות הטיפול. שמונה עשרה גברים סבלו משפיכה חוזרת, 7 מנפח מופחת של נוזל הזרע ו- 5 מחוסר שפיכה. גברים אלה קיבלו טיפול בתרופה של יום שני, במשך 6 שבועות.

המעבר מטיפול בתרופה כל יום לטיפול בסירוגין, הביא לחזרה של תפקוד השפיכה ב- 12 מהגברים שסבלו משפיכה חוזרת וב- 7 מהגברים שסבלו מנפח מופחת או מחוסר שפיכה.

השיפור בתפקוד השפיכה בגברים שסבלו משפיכה חוזרת היה מובהק סטטיסטית, מה שלא היה נכון לגבי השיפור בגברים עם נפח מופחת או חוסר שפיכה.

מתוצאות שני המחקרים שבוצעו, החוקרים מסיקים שטיפול בטמסולוסין לסירוגין, יעיל באותה מידה כמו טיפול כל יום, והוא גורם לפחות הפרעות בשפיכה. יתרון נוסף הוא כמובן החיסכון הכספי.

J Urol 2006;175:650-653.

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה