פסיכיאטריה

דיכאון נמצא קשור עם סיבוכים במח בחולי אלצהיימר (Archives of General Psychiatry)


נמצא קשר מובהק בין הדיכאון, לאורך כל ההיסטוריה של תקופת החיים, ובין סיבוכים ופלאקים במוחותיהם של החולים באלצהיימר ובמחלות אחרות בהן יש הפרעה קוגניטיבית חמורה.

מחקרים קודמים מצאו קשר חזק בין דיכאון ובין מחלת האלצהיימר. לאנשים עם היסטוריה ארוכה של דיכאון (MDD) יש סיכוי גבוה להיות מאובחנים גם למחלת האלצהיימר (AD). בנוסף, הן AD והן MDD עלולות להשפיע על האונות האחראיות על הזיכרון  במוח.

ע”מ להעריך כיצד MDD עלול להשפיע על ההתפתחות של AD, נערכה השוואה של 44 מוחות של  מטופלים בעלי היסטוריה של דיכאון ל- 55 מוחות של מטופלים שאינם סובלים או סבלו בעבר מדיכאון.

למטופלים בעלי היסטוריה של דיכאון היו יותר פלאקים וסיבוכים בהיפוקמפוס במוח. בנבדקים אשר סבלו מדיכאון בזמן שאובחנו ל- AD היו שינויים מובהקים יותר במוחותיהם בהשוואה לאלה שבהם תקופת הדיכאון התרחשה לפני או אחרי האבחנה.
בהתבסס על אנאליזות קוגניטיביות, מטופלים עם AD בעלי היסטוריה של דיכאון, חוו גם ירידה חדה יותר דמנציה.  

תוצאות אלה הן בעלות משמעויות קליניות חשובות בזיהוי מנגנונים פוטנציאלים שקושרים MDD גריאטרי כגורם סיכון ניתן לטיפול לשינויים נוירו פתולוגיים ב- AD.
כך ניתן יהיה לפתח טכניקות להתערבות ולמניעת AD.   
התערבויות ספציפיות אלו נחוצות שכן למטופלים גריאטריים עם MDD  בעלי ליקויים קוגניטיביים יש סיכויים נמוכים יותר לזכות לתוצאות טיפוליות טובות יותר.

לדיווח ב- Doctor’s Guide

Arch Gen Psychiatry. 2006;63:161-167

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה