פסיכיאטריה

אימון אירובי קצר עשוי לשפר מצב רוח בחולי דכאון מג’ורי (Med Sci Sports Exerc)

אימון אירובי של 30 דקות או מנוחה שקטה עשויים לשפר מצב רוח בחולים עם הפרעה דכאונית מג’ורית (MDD), על פי תוצאות מחקר אקראי שפורסם בגיליון דצמבר של Medicine and Science in Sports and Exercise. עם זאת, רק אימון משפר מדדים של חיוניות ומצב כללי טוב.

כיום מכירים ומקבלים יותר אימון כרוני כדרך טיפול בדכאון. מספר אימונים קצרים הדרושים לקבלת אפקט טיפולי לא ידוע; עם זאת, לאימון יכולת שיפור ניכר על סימפטומים במספר שבועות קטן.

במחקר זה, שכלל 40 משתתפים שקיבלו טיפול ל-MDD אשר חולקו באקראי לאימון בקצב לב של 60%-70% מדפוק מקסימלי ל-30 דקות או ל-30 דקות של מנוחה שקטה. במחקר השתתפו 15 גברים ו-25 נשים, כולם מילאו סקלת SEES למצב רוח 5 דקות לפני, ו-5, 30 ו-60 דקות אחרי הטיפול.

למרות ששתי הקבוצות דיווחו על ירידה דומה במדדי לחץ פסיכולוגי, דכאון, בלבול, עייפות, מתח וכעס, רק קבוצת האימון דיווחו על עלייה משמעותית בחינויות והרגשה כללית טובה.

מיגבלות מחקר כללו שונות נמוכה במדדי בסיס בסקלת הרגשה כללית, כשלון במציאת תת סקלת עייפות של SEES, העדר כלליות לאוכלוסיה קלינית, וכשלון בהערכת רמות דכאון קליני.

למרות שלא נראה כי תהיה לכך השפעה על מחלת הנפש, אימון קצר עשוי להיות יעיל לחולים עם MDD לשיפור מצב הרוח לטווח הקצר, עם השפעה מעשית על מצב רוח חיובי. לדכאון סימפטומים מחלישים, ויתכן ולאימון יש ערך לחולים אלו, במיוחד בהתחשב בעובדה כי לטיפול לוקח כמה שבועות עד שיפור קליני משמעותי.

לידיעה במדסקייפ

Med Sci Sports Exerc. 2005;37:2032-2037

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה