פסיכיאטריה

שילוב של תרופות סיניות מסורתיות עם תרופות אנטי-פסיכוטיות מועיל לחולי סכיזופרניה (Cochrane)

לפי ניתוח-על שנעשה לאחרונה עולה, כי שימוש בתרופות סיניות מסורתיות, יכול להועיל למטופלים הסובלים מסכיזופרניה, במידה והן נלקחות יחד עם תרופות אנטי-פסיכוטיות.

רפואה סינית מסורתית (TCM), היתה דרך הטיפול העיקרית בחולים פסיכיאטרים בסין, עד לפיתוחן של התרופות האנטי-פסיכוטיות בשנות ה- 50. התרופות האנטי-פסיכוטיות משמשות כעת כטיפול העיקרי בחולים הפסיכיאטריים, והתרופות המסורתיות ניתנות בנוסף להן.

החוקרים חיפשו מחקרים שעוסקים בטיפול בתרופות סיניות מסורתיות בחולי סכיזופרניה. שבעה מחקרים ענו על הקריטריונים שהוצבו. רק מחקר אחד עסק בטיפול ב- TCM, כאשר שאר המחקרים עסקו במתן של צמחים סיניים בלבד.

מחקר אחר השווה בין טיפול בצמחים סיניים לבין טיפול בתרופות אנטי-פסיכוטיות והראה עדיפות לטיפול בתרופות אנטי-פסיכוטיות. שישה מחקרים השוו בין טיפול בתרופות אנטי-פסיכוטיות לבין טיפול משולב בתרופות אנטי-פסיכוטיות ובצמחים סיניים. שלושה ממחקרים אלו, הראו עדיפות למטופלים בקבוצת הטיפול המשולב. פחות מטופלים בקבוצות הטיפול המשולב עזבו את המחקר מוקדם יותר ופחות מטופלים דיווחו על עצירות.

לדברי החוקרים, אין כמעט מחקרים העוסקים בנושא, אך תוצאות מהמחקרים החלוציים בנושא, מצביעות על הצורך בביצוע של מחקרים נוספים.

Cochrane Database Syst Rev. 2005 Oct 19;(4):CD003444.

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה