פסיכיאטריה

האם טיפול באור בהיר יעיל כנגד דיכאון הקשור ב-PMS? (מתוך Am J Obstet Gynecol)

כיום אין די נתונים כדי לקבוע אם טיפול באור בהיר (Bright Light Therapy) יעיל כנגד דיכאון הקשור ב-Premenstrual Dysphoric Disorder (PMDD), צורה חמורה של PMS.

טיפול הבחירה הנוכחי ל-PMDD הם מעכבי Serotonin Reuptake , אך מאחר שלתרופות אלו עשויות להיות תופעות לוואי חמורות, בעיקר במתבגרים, חשוב למצוא אלטרנטיבות נוספות.

טיפול באור-בהיר נועד לטפל במצב זה, אך עיקר התמיכה לטיפול זה נובעת מהספרות. מאחר שמחקרים בודדים לא הצליחו לשפוך אור על הנושא, החליטו החוקרים לבצע מטה-אנליזה של הנתונים הקיימים.

החוקרים בדקו 4 מחקרים, שכללו סה”כ 55 נבדקים. מאחד המחקרים, שכלל 8 נבדקים, עולה יתרון גדול לטיפול באור בהיר. גם תוצאות המחקרים האחרים תמכו בטיפול באור-בהיר, אך האפקט היה הרבה פחות גדול. מהניתוח הכולל של הנתונים עולה כי למרות שקיים יתרון קל לטיפול באור-בהיר, הוא חסר משמעות סטטיסטית.

החוקרים מציינים כי למרות שהראיות הקיימות מעידות על יתרון קל של טיפול באור-בהיר, הן מוגבלות בשל גודל המדגם ואיכות מתודולוגית. לדבריהם, דרושים מחקרים גדולים יותר בכדי לקבוע איזה תפקיד, אם בכלל, משחק טיפול באור-בהיר בטיפול בדיכאון הקשור ב-PMDD.

Am J Obstet Gynecol 2005;193:658-661.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה