פסיכיאטריה

שילוב תרופות עשוי להיות היעיל ביותר להרטבת לילה (J Urol)

לטיפול בהרטבה לילה, שילוב של desmopressin (פרזינקס) ו-oxybutynin סביל היטב ונותן תוצאות מהירות יותר ועלות-תועלת טובה יותר לעומת טיפול בתרופה אחת עם desmopressinאו אימיפראמין.

בגיליון ספטמבר של Journal of Urology, מדווחים החוקרים מקוריאה על 145 ילדים (100 בנים ו-45 בנות) בגילאים 6-15 שנה עם היסטוריה של הרטבת לילה ולפחות 3 לילות רטובים בשבוע אשר קיבלו באקראי desmopressin, אימיפראמין או שילוב בין desmopressin ל-oxybutynin. המעקב נמשך 6 חודשים.

טיפול משולב נתן את התוצאות הטובות ביותר והמהירות ביותר ללא קשר האם לילד היתה הרטבה מונוסימפטומטית (רק סימפטומי לילה) או פוליסימפטומטית (סימפטומי לילה ויום).

לאחר חודש אחד ו-6 חודשים מתחילת הטיפול, קבוצת הטיפול המשולב הראתה את תדירות הרטבות הלילה הנמוכה ביותר בהשוואה לשתי הקבוצות האחרות.

החוקרים ציינו כי 38 מתוך 49 (78%) מהילדים שקיבלו desmopressin נזקקו ל-0.4 מ”ג ליום, בעוד שאף אחד מהילדים בקבוצת השילוב לא נזקק ליותר מ-0.2 מ”ג ליום. לכן שימוש ב-desmopressin בשילוב הוא זול יותר ומביא לפחות סיבוכים.

נראה כי שילוב desmopressin ו-oxybutynin הינו אפשרות טיפולית טובה לטיפול התחלתי של ילדים עם הרטבת לילה עם או ללא סימפטומי יום.

J Urol 2005;174:1084-1087

לידיעה במדסקייפ

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה