פסיכיאטריה

מבחן נוירו-פיסיולוגי מזהה חולי אלצהיימר שיגיבו לטיפול כולינרגי (J Neurol Neurosurg Psychiatry)

לפי מחקר חדש עולה, כי מבדקים נוירו-פיסיולוגיים יכולים לזהות מגיבים פוטנציאלים לטיפול במעכבי אצטיל-כולין-אסטראז למחלת אלצהיימר (AD).

בראיון לרויטרס מספר אחד החוקרים, כי בדיקת ה- Short latency afferent inhibition (SAI), יעילה בזיהוי של הצורות הכולינרגיות של דמנציה וכי הבדיקה יכולה לסייע בזיהוי של חולים שיגיבו לטיפול בתרופות כולינרגיות.

במחקר השתתפו 20 מטופלים עם סבירות גבוהה ל- AD. החוקרים ביקשו לבדוק האם בדיקת SAI, יחד עם בדיקת SAI לפני ואחרי טיפול בודד בריבסטגמין (EXELON), יכולות לזהות את החולים שיגיבו לטיפול ארוך טווח בתרופה.

נמצא כי התוצאה במבחן ה- SAI, השתפרה ב- 12 מתוך 14 המטופלים עם תוצאה לא תקינה במבחן ה- SAI בתחילת המחקר.

אחרי שנה של טיפול בריבסטגמין, 8 מתוך 16 המטופלים שניתן היה להעריך, השתפרו קלינית. כל 8 המטופלים שהשתפרו, השיגו תוצאות נמוכות במבחן ה- SAI בתחילת המחקר וכולם השיגו תוצאות טובות יותר אחרי מתן מנה בודדת של ריבסטגמין.

החוקרים מדווחים, כי שינוי ב- SAI אחרי מנה בודדת של ריבסטגמין, היה קשור בשיפור ב- 10 מבחנים נוירופסיכולוגיים, אחרי שנה של טיפול.

החוקרים מסכמים, כי מבחן SAI יכול לעזור בזיהוי של חולי AD, שיגיבו לטיפול ארוך טווח במעכבי אצטיל-כולין-אסטראז. לדבריהם, מבחן ה- SAI פשוט לביצוע וקל ללמידה.

J Neurol Neurosurg Psychiatry 2005;76:1064-1069.

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה