פסיכיאטריה

מעקף קיבה יעיל ובטוח בקשישים שמנים באופן מורבידי

ניתוח מעקף קיבה בטוח ופותר או משפר משמעותית מצבים קומורבידים של קשישים עם השמנה מורבידית, על פי תוצאות מחקר רטרוספקטיבי שהוצג בכנס השנתי לקיצור קיבה באורלנדו, פלורידה.

חולים באוכלוסיה זו מראים רמה גבוהה במיוחד של היענות לאחר ניתוח.

תוחלת חיים בגיל 65 עולה, וניתוחים קרדיאלים, נוירולוגים, וטיפולים אגרסיבים אחרים הוצעו לקשישים לשיפור איכות החיים ואורכם, מדוע לא ניתוח להורדת משקל?

ד”ר כהן מסאן פאולו, ברזיל, אומר כי קשישים שמנים מורבידית המעוניינים לעבור ניתוח עושים זאת בשל מצבים קומורבידים מסכני חים ולא מסיבות קוסמטיות.

קשישים בוגרים יותר ולכן מבינים את הניתוח ורצינים לגבי שיפור איכות ואורך חייהם ולכן מתאימים במיוחד לטיפול.

במחקר זה העריכו החוקרים את ההשפעות של מעקף קיבה לפרוסקופי ב-108 חולים בגיל 60 ומעלה (גיל ממוצע 66 שנה; טווח, 60-76; שני שליש נשים) עם BMI של 44 kg/m2 (טווח 38-55). תחלואות לאחר ניתוח כללו ארתופתיה (n = 76), יתר לחץ דם (n = 73), סוכרת (n = 66), קרדיופתיה (n = 54), הפרעות בשומנים (n = 35), צרבת (GERD; n = 19) ודום נשימה בשינה (n = 12).

לא היו סיבוכים בזמן הניתוח ומשך שהייה ממוצע בבית חולים היה 36 שעות; לא התפתחו דליפות לאחר הניתוח. אם עושים הכנה טובה לפני הניתוח ביחס לתחלואות השונות, הסיכונים הניתוחיים זהים לאלו שבמטופלים צעירים.

היענות לאחר הניתוח היתה גבוהה במיוחד; 92.6% מהחולים המשיכו מעקב למשך 48 חודשים בהשוואה ל-68.8% בחולים צעירים יותר. בנוסף, 81% מהקשישים המשיכו להתאמן כרגיל.

ירידה נוספת במשקל היתה 71% לאחר 12 חודשים, 69% לאחר 24 חודשים, ו-67% לאחר 48 חודשים, ביחס להתחלה. קשישים מאבדים בערך 10% פחות במשקל לעומת צעירים לאחר ניתוח מעקף קיבה, אך מראים יותר יתרונות באיכות חיים ע”י ריפוי או שיפור משמעותי בקומורבידיות.

לאחר 48 חודשים, 63%, 77% ו-94% מהחולים פתרו את בעית יתר לחץ דם, סוכרת והפרעות בשומנים, בהתאמה. בנוסף, 32% מחולי יתר לחץ דם שלטו במחלה בצורה טובה יותר, 9% מחולי הסוכרת נזקקו לפחות תרופות, ו-100% מהחולים הקרדיולוגים הראו שיפור משמעותי במחלה. GRED ודום נשימה בשינה רופאו בכל החולים.

קשישים עם השמנה מורבידית אינם מחפשים להיראות טוב בבגד ים, הם רוצים להפסיק לקחת 10 תרופות ליום. הם רציניים ועוקבים אחר ההוראות ודבקים בטיפול, ואין ספק כי ניתוח מעקף קיבה משפר בצורה משמעותית את איכות חייהם.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה