פסיכיאטריה

מטופלים רוצים שרופאים ישאלו לגבי עימותים במשפחה (Ann Fam Med)

לפי מחקר חדש עולה, כי מטופלים רוצים שרופאים ישאלו לגבי עימותים במשפחה. לדברי החוקרים, על אף שרוב הרופאים מאמינים כי זיהוי וטיפול באלימות במשפחה חשובים, סקירה שגרתית לזיהוי הבעיה אינה נפוצה.

החוקרים ראיינו 253 גברים ונשים מ- 6 מרכזים רפואיים, לגבי נתונים דמוגרפיים, איכות הקשרים שלהם, אלימות של בן הזוג (IPV) ומעורבות הרופאים שלהם בעיות במשפחה. החוקרים שאלו שאלות פתוחות לגבי איך רופאים יכולים לעזור למטופלים, בהתמודדות עם בעיות קשות במשפחה.

החוקרים כותבים, כי 10% מהנשים הנמצאות בקשר זוגי דיווחו על התעללות פיסית מצד בן זוגם בשנה האחרונה, ו- 39% דיווחו על התעללות מצד בן זוגם במהלך חייהן. מבין הגברים, 7% דיווחו על התעללות פיסית מצד בן זוגם בשנה האחרונה ו- 16% על התעללות במהלך החיים.

כל המטופלים שסבלו מהתעללות, ו- 96% מכלל הנשאלים, האמינו כי הרופאים צריכים לשאול לגבי עימותים במשפחה. מבין כל הנשאלים, 93% האמינו כי הרופאים יכולים לסייע, אך רק 67% דיווחו כי הרופאים שטיפלו בהם שאלו אי פעם שאלות לגבי עימותים במשפחה.

המטופלים רצו כי הרופאים ישאלו לגבי עימותים במשפחה, יקשיבו לחוויות השונות, ויספקו מידע והפניות נחוצות.

החוקרים הסיקו, כי רוב המטופלים ידברו על העימותים בתוך המשפחה אם יישאלו על כך, וכי יש בידי רופאי משפחה כלים מספיקים על מנת לנהל שיחות שכאלה.

הערת המערכת:

לאור גל האלימות שפוקד אותנו כיום, ייתכן שע”פ מחקר זה לרפואה הקהילתית יכול להיות תפקיד חשוב במניעה וסיוע בפתרונות.

Ann Fam Med. 2005;3:248-254

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה