פסיכיאטריה

חרדה משפיעה על תפקוד הקיבה בחולים עם דיספפסיה פונקציונלית (DDW 2005)

לפי מחקר חדש עולה, כי בדיספפסיה פונקציונלית (FD), חרדה קשורה במדדים של רגישות והיענות הקיבה, בחולים עם רגישות יתר ויסצרלית. ממצאים אלו מאשרים את הקשר שבין רגישות יתר לבין גורמים פסיכולוגיים, ומחזקים את הטענה כי למערכת העצבים המרכזית יש תפקיד חשוב ברגישות יתר ויסצרלית. המחקר הוצג בכנס של שבוע מחלות העיכול 2005 (DDW 2005).

במחקר השתתפו 92 מטופלים, בגיל ממוצע של 40, 64 מתוכם נשים. המטופלים עברו בדיקה לרגישות הקיבה בעזרת בלון בארוסטט, והשלימו שאלון לבדיקת חרדה רגעית (STAI), לפני ואחרי הבדיקה לרגישות הקיבה. בנוסף, המטופלים השלימו את הגירסה ההולנדית של שאלון ה- STAI, שאלון שמכוון לבדיקת חרדה כתכונת אישיות.

החוקרים מצאו קשר חלש, אך מובהק סטטיסטית, בין התוצאה במדד ה- STAI, לבין סף חוסר הנוחות בבדיקה. בקבוצת המטופלים ללא רגישות יתר (60 מטופלים), לא נמצא קשר בין חרדה ובין מדדים של הקיבה. בקבוצה של המטופלים עם רגישות יתר (32 מטופלים), נמצא קשר מובהק סטטיסטית בין התוצאה במבחן ה- STAI, לבין סף אי הנוחות. לא נמצא הבדל מובהק בין רמת החרדה של קבוצת המטופלים עם רגישות יתר, לבין קבוצת המטופלים ללא רגישות יתר, אך למטופלים עם רגישות יתר היתה היענות נמוכה יותר של הקיבה.

לפי החוקרים, ממצאי מחקר זה יכולים להביא להערכה טובה יותר של חרדה בקרב חולים עם FD, ולטיפול טוב יותר בעזרת תרופות ובעזרת טיפולים פסיכיאטריים. החוקרים מציעים, כי הרופאים ישתמשו בשאלון ה- STAI על מנת להעריך את רמת החרדה בקרב חולים עם FD.

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה