פסיכיאטריה

הפחתת הדיכאון מאטה את הדרדרות המצב הפיזי בקשישים (J Am Geriatr Soc)

חוקרים מדווחים כי טיפול יעיל בדיכאון בקרב האוכלוסיה המבוגרת משפר את תיפקודם הפיזי. במסגרת המחקר הקליני האקראי בדקו החוקרים את השפעת מתן טיפול נגד דיכאון על התיפקוד הפיזי. 

במחקר השתתפו 1801 נבדקים בגיל 60 שנים ומעלה, הסובלים מהפרעת דיכאון. הנבדקים חולקו באקראי לשתי קבוצות טיפול: קבוצת ההתערבות וקבוצת הטיפול הרגיל. בסך הכל, דרגו 45% מהנבדקים את מצבם הבריאותי כבינוני או ירוד.

החולים בקבוצת הביקורת קיבלו גישה לכל שרותי הבריאות הזמינים כחלק מהטיפול הרגיל. לחולים בקבוצת ההתערבות התאפשרה גישה למרפאת מומחה לטיפול בדכאון במהלך 12 חודשים. הטיפול בדיכאון ניתן בתיאום עם הרופא הכללי של החולים.

שיפור ניכר במצב הדיכאון — ירידה בשיעור של 50% בסימפטומי הדיכאון – נצפתה בקרב 44.6% מהנבדקים בקבוצת ההתערבות, ובקרב 19.3% מהנבדקים בקבוצת הביקורת.

כעבור 12 חודשים, נמצאה בקרב החולים בקבוצת ההתערבות גם סבירות נמוכה באופן מובהק לדרג את מצב בריאותם כבינוני או ירוד, בהשוואה לחולים בקבוצת הביקורת (37.4% לעומת 52.4%).

יתר על כן, שילוב שתי קבוצות המחקר הראה כי בקרב חולים שבהם התרחש שיפור במצב הדיכאון נמצאה סבירות גבוהה משמעותית להופעת שיפור במצב התיפקוד הפיזי.


J Am Geriatr Soc 2005;53:367-373.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה