פסיכיאטריה

החמרה בחוקים הנוגעים לשימוש בתרופות נוגדות דיכאון בבריטניה

סביר שהסוכנות הבריטית לתרופות תחמיר את הקוים המנחים בנוגע לשימוש בתרופות נוגדות דיכאון בעקבות סקירה בטיחותית גדולה שצפויה להתפרסם בקרוב, על-פי טענתם של גורמים הנוגעים לעניין.

דובר של ה-Medicines and Healthcare Products Regulatory Agency (ה-MHRA) סרב להתייחס לתוכן הדיווח.

תרופות כגון Seroxat/Paxil, שהן השכיחות ביותר בשימוש בקבוצת התרופות המעכבות סלקטיבית re-uptake של סרטונין (SSRIs) בבריטניה, נאסרו לשימוש בילדים בשנה שעברה בעקבות עדויות שהן עלולות להגדיל את הסיכון להתאבדות.

מאז החלו לבדוק בבריטניה כיצד מגיבים מבוגרים לטיפול.

הועדה לבטיחות בתרופות, גוף מייעץ של ה-MHRA, התבקשה לאמוד את הסיכונים להתאבדות, למחשבות אובדניות, לנטילת מינון יתר לא פאטאלי, ולניסיון פגיעה עצמית בחולים שאובחנו כסובלים מדיכאון וקיבלו טיפול באמצעות SSRIs.

בנוסף הועלו דאגות כי חלק מהחולים סובלים מתופעות גמילה לא נעימות בעת הפסקת הטיפול.

בריטניה מובילה בבדיקת בטיחות השימוש ב-SSRIs בעקבות דיווחים על כך שכמה חולים מדוכאים הפכו לאלימים או לאובדניים לאחר התחלת הטיפול.

אנליסטים בתעשיה מאמינים כי ב-MHRA בוחנים בביקורתיות את השימוש ב-SSRIs, ובינהן Prozac, בשל הדאגות הציבוריות הנוכחיות בנוגע לבטיחות השימוש בתרופות ומזכירים את משיכת מלאי הויוקס מהמדפים בחודש ספטמבר.

ב-MHRA מבצעים חקירה נפרדת הבודקת האם GlaxoSmithKline, יצרנית התרופות הגדולה בארופה, נמנעה מלפרסם מידע חשוב מניסויים קליניים שבחנו את הסיכון להתאבדות בקרב בני נוער שנטלו Seroxat.

דובר ה-MHRA מסביר שהחקירה, שיכולה להוביל להאשמות פליליות, טרם הושלמה.

Seroxat, המוכרת כ-Paxil בארצות-הברית, היתה המוצר הנמכר ביותר של GlaxoSmithKline, אך לאחרונה ירד מגדולתו בעקבות שיווק העתקים גנריים זולים.

גם חברת Eli Lilly איבדה את הפטנט הרשום של ה-Prozac.

חברות התרופות טוענות כי מיליוני בני אדם נוטלים SSRIs ואינם סובלים מתופעות לוואי גדולות, וכי סביר יותר שהמחשבות האובדניות נובעות מהדיכאון ממנו סובלים החולים ולא מהטיפול הניתן להם.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה