פסיכיאטריה

אג’ילקט (רסג’ילין) של טבע משיגה שיפור בתפקוד חולי פרקינסון הן במסגרת טיפול ראשוני יחידני, והן כטיפול משלים ללבודופה בחולים מתקדמים (druginfo )

ע”פ פוסטר המוצג בפגישה השנתית של האיגוד הנוירולוגי האמריקאי, ה-Agilect (השם הגנרי הוא rasagiline mesylate ) תרופה שהיא פרי פיתוח מקורי של טבע (בשיתוף הטכניון), הנלקחת בתדירות חד יומי משפרת באופן משמעותי סימפטומים של פרקינסון (PD ) הן כטיפול ראשוני מונותרפי בחולים עם PD ראשוני, והן כטיפול תומך ללבודופה בחולים עם PD בינוני עד מתקדם.

הקריטריון שנבחן במחקרים היה ה-Unified Parkinson’s Disease Rating Scale -UPDRS. שני המחקרים, TEMPO ו-PRESTO כללו למעלה מ-875 חולים.

במחקר ה-TEMPO נבחנה האפקטיביות של טיפול חד יומי במינון של 1 מ”ג או 2 מ”ג של רסג’ילין בהשוואה לפלצבו במטופלים עם PD ראשוני, אשר טרם נזקקו לטיפול המופעל ע”י דופמין. במחקר ה-PRESTO בוצעה הערכה לאפקטיביות של 0.5 מ”ג או 1 מ”ג ליום של רסג’ילין או פלצבו אשר התווספו לטיפול בלבודופה/קרבידופה ותרופות אחרות אנטי-פרקינסיוניות כמו אגוניסטים של דופמין או entacapone , בחולים עם מחלה בינונית עד מתקדמת, אשר חוו כבר הפרעות מוטורויות.

במהלך 26 שבועות בשני המחקרים הנ”ל, הטיפול באמצעות רסג’ילין 1 מ”ג אשר יעילותו נמדדה באמצעות תוצאה כוללת של ה-UPDRS נמצא כטובה יותר באופן מובהק סטטיסטי.

גם תוצאות ה-UPDRS המוטורי , וגם התוצאות במהלך תקופות ה-“ON” במחקר ה-TEMPO הראו שיפור מובהק ביחס לפלצבו. כך גם לגבי השיפור בין רסג’ילין 1 מ”ג ליום לפלצבו בכל הנוגע לתוצאות מדידת חומרת הרעד ואיטיות התנועה.

גם במחקר ה-PRESTO , תוצאות ה-UPDRS של רסג’ילין 1 מ”ג השתפרו גם הם באופן מובהק בהשוואה לפלצבו.

התכשיר נמצא בשלבי רישום ואישור בארה”ב, ישראל ומדינות נוספות. ההערכה היא שהרסג’ילין עשוי לעכב את התקדמות מחלת הפרקינסון בקרב חולים ראשוניים ומתקדמים. כמו כן בגלל פרופיל הבטיחות והסבילות הטובים שלו, השימוש בתכשיר צפוי לדחות את הצורך בשימוש בלבודופה, ובכך להאריך את התקופה שבה החולים נהנים מיכולת תפקוד ואיכות חיים גבוהה יותר.

לדיווח ב-druginfo

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה