פסיכיאטריה

גובר השימוש בתרופות אנטי-פסיכוטיות אטיפיות בילדים (Arch Pediatr Adolesc Med)

חוקרים דיווחו על עלייה בשימוש בתרופות אנטי-פסיכוטיות אטיפיות לטיפול בהפרעות קשב וריכוז (ADHD) ובהפרעות אפקטיביות בילדים. וזאת למרות שלטענת החוקרים אין עדין מספיק עדויות שהיתרונות של הטיפול גוברים על הסיכונים.

בסקירה נכללו המקרים של ילדים שהחלו לקבל תרופות אנטי-פסיכוטיות, כמו risperidone או olanzapine בין השנים 1996-2001. החוקרים מצאו 6,803 מקרים חדשים בתקופה הזו וחישבו שהמספר הוכפל מ-23 ל-100,000 בשנת 96 ל-45 ל-100,000 בשנת 2001.

החוקרים הדגישו שלא חלה עלייה בשימוש בתרופות באינדיקציות הרגילות שלהן כמו פסיכוזות, פיגור שכלי, אוטיזם או סינדרום טורט, ולעומת זאת עלה השימוש בהן לטיפול ב-ADHD, הפרעות התנהגות והפרעות מצב רוח פי 2.5.

ממחקרים שנעשו בילדים המאושפזים במוסדות ואשר סבלו מהפרעות התנהגות חמורות עולה שיש שיפור קל בעקבות הטיפול בתרופות האטיפיות אך אין שום מידע לגבי טיפול שכזה בקהילה.

“סיבה לדאגה נעוצה בעדויות שהשכיחות של תופעות הלוואי של התרופות האנטי-פסיכוטיות האטיפיות (כמו השמנה, סוכרת מטיפוס 2, גלקטוריאה ואריתמיות) יותר גבוהה בילדים ושחומרת התופעות עשויה להיות אף היא גבוהה יותר” ציינו החוקרים.

לסיכום, טענו החוקרים שיתכן שהרווח מהטיפול עולה על הסיכון , אך לפחות כיום אין מידע שתומך בכך.

Arch Pediatr Adolesc Med 2004;158:753-759

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה