פסיכיאטריה

רמה גבוהה של HDL בנשים מגוננת בפני התדרדרות קוגנטיבית

מחקר שהוצג לאחרונה מוצא כי שמירה על רמה גבוהה של HDL בנשים עשויה להיות אחת האסטרטגיות היעילות בהפחתת הסיכון לחלות באלצהיימר.

מידע שנאסף ממחקר שעדיין מתקיים מעיד כי בנשים שבהן נמצאו ערכי ה-HDL הגבוהים ביותר (בין 60-75mg/dL) מופחת הסיכון להתפתחות מחלת אלצהיימר ב-50%.

החוקרת הראשית, Elizabeth Devore, מסבירה כי HDL נמצאה כפרקצית הכולסטרול המשמעותית ביותר במונחים של הערכת הסיכון לחלות באלצהיימר. היא מוסיפה כי בנשים בהן נמצאו ערכי ה-LDL הגבוהים נמצא סיכון מוגבר מעט לחלות באלצהיימר, אך ברור כי HDL חשוב יותר בקביעת הסיכון של האשה.

במסגרת מחקר אורכי העוסק בבריאות האשה ובחקר גורמי סיכון קרדיו-ווסקולריים, נאסף המידע הנוגע לבריאות ולסגנון החיים בקרב 39,000 נשים. דגימות דם נלקחו מ-75% מן הנבדקות. במהלך ההערכות שנעשו בין השנים 1998-2000, בוצעה בדיקה קוגנטיבית בקרב 4,081 נבדקות שהיו בגילאי 65 שנים ומעלה.

הבדיקות הקוגנטיביות נעשו באמצעות ראיון טלפוני. הן כללו 5 מבדקים מדדו את התיפקוד הכללי, הזיכרון המילולי, והרהיטות הקטגורית. ההבדלים הממוצעים בביצועים הקוגנטיביים, לאחר התאמה למשתנים מרובים, חושבו לאור רמות הכולסטרול שנמצאו בפלסמה בתחילת הניסוי.

החוקרת מסבירה כי הממצאים מהווים חדשות טובות שכן ידוע כיצד לשנות את רמת ה-HDL. היא מציינת כי התעמלות, ירידה במשקל וצריכת אלכוהול מתונה (משקה אחד או שניים ביום) הוכחו כולם כמעלים את רמות ה-HDL, אך הפעילות הגופנית היא האלמנט החשוב ביותר, אפילו יותר משמירה על הדיאטה.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה