פסיכיאטריה

תביעה בארה”ב נגד GSK בגין העלמת מידע שלילי על תוצאות מחקרים של טיפול בסרוקסט (PAXIL בארה”ב) בילדים ומתבגרים (first word )

 מדינת ניו-יורק הגישה תביעה כנגד GSK לבית המשפט העליון בהאשימה את החברה בהונאה חוזרת ומתמשכת, בכך שהעלימה מידע באשר לבטיחות וליעילות של Paxil (בארץ Seroxat ) בילדים, כך מדווח בעיתון הוול סטריט ומקורות מידע נוספים.

התביעה מתמקדת במספר מחקרים שבוצעו ע”י GSK בתרופה אשר החברה לטענת התביעה נמנעה מלהמשיכם או לפרסמם. בשני מחקרים, ע”פ התביעה, המימצאים לא הראו יעילות גבוהה יותר מפלצבו בילדים ומתבגרים הסובלים מדיכאון. בשלושה מחקרים, לפי טענת התובעים, נמצא שהטיפול בתרופה העלה את הסיכון להתנהגות אובדנית ולהתאבדויות.

לפי טענת התביעה, העלמת המידע השלילי הנוגע לטיפול בתרופה בילדים החלה כבר ב-1998 ע”י גלקסו (שבהמשך התמזגה עם SB והפכה ל-GSK ). התביעה מתייחסת למסמכים פנימיים עוד משנת 1999 המלמדים על תכניתה של החברה להעלים מידע שלילי שעלול לגרום לנזק מסחרי.

חברת GSK הגיבה לתביעה באומרה שהחברה נהגה באופן אחראי בכך שביצעה את המחקרים בילדים והפיצה את המידע הרלבנטי. “כל תוצאות המחקרים שבוצעו היו זמינים ל-FDA ” טוענת דוברת החברה. עוד נטען ע”י GSK שהמזכר הפנימי אליו מתייחסת התביעה היה לא מדוייק ולא תאם את מדיניות החברה, שמקפידה לנהוג באופן הגון וישר.

מאידך, טוענת התביעה ש-GSK סיפקה מידע על המחקרים הללו רק בשנת 2002, 4 שנים לאחר שהמידע היה ברשות החברה. למרות שהתרופה מאושרת בארה”ב למבוגרים בלבד, התביעה טוענת שלמעלה מ-2 מיליון מרשמים הופקו עבור ילדים ומתבגרים בשנת 2002. התביעה עומדת לדרוש החזר כל הרווחים שהופקו ע”י GSK בגין מכירות “לא ראויות” אלה.

לדיווח ב-first word

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה