פסיכיאטריה

פרופיל הסיכון והרווח של טיפולים שכיחים בצמחי מרפא (Ann Intern Med)

בשל השימוש הגובר בצמחי מרפא, נוצר צורך בבחינת פרופיל הסיכון והרווח של צמחים שכיחים בשימוש. במאמר זה נערכת סקירה מכוונת של היעילות והבטיחות בשימוש במספר צמחי מרפא: ginkgo, St. John’s wort, ג’ינסנג, אכיניצאה, saw palmetto, ו-kava.

כאשר ניתן, מתבססות ההערכות על סקירות סיסטמיות של ניסויים קליניים אקראיים. נתונים מעודדים תומכים ביעילותם של כמה מתרופות צמחיות פופולריות אלה, והפוטנציאל להיטיב נראה גדול מהפוטנציאל להרע.

העדויות שפורסמו מצביעות על טיפול שנוי במחלוקת ב-ginkgo במקרים של אובדן זיכרון ו-tinnitus, אך בעל תועלת ב-dementia ובצליעה תקופתית. St. John’s wort נמצא יעיל לטיפול במקרי דיכאון מתון או בינוני, אך קיים חשש רציני בנוגע לאינטרקציות בינו לבין מספר תרופות קונבנציונליות. ניסויים קליניים מתוכננים היטב לא תומכים ביעילות השימוש בג’ינסנג לטיפול במצב רפואי כלשהו. אכיניצאה עשויה להועיל בטיפול או במניעה של זיהומי דרכי האוויר העליונות, אך הנתונים הנסיוניים אינם משכנעים לחלוטין. בניסויים קצרי-טווח הוכח כי Saw palmetto יעיל בהפחתת סימפטומים של היפרפלסיה שפירה של הערמונית. טיפול קצר-טווח בחרדה באמצעות Kava נמצא יעיל.

אף אחת ההתרופות הצמחיות איננה נעדרת תופעות לוואי. משום שהעדויות אינן מלאות, הערכות הרווח והסיכון אינן אמינות לחלוטין, ועדיין חסר ידע רב.

Ann Intern Med. 2002 Jan 1;136(1):42-53.

לתקציר הידיעה

  
משלימה, רוקחות, נוירולוגיה, פסיכיאטריה, משפחה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה