פסיכיאטריה

Fluvoxamine CR יעיל ובטוח לטיפול ממושך ב-GSAD

מחקר עדכני רב-מרכזי מוצא כי Fluvoxamine CR (שם מסחרי בארץ:Favoxil) יעיל ובטוח לטיפול ממושך בחולים הסובלים מ-generalised social anxiety disorder, GSAD.

מעכבי reuptake ספציפיים לסרטונין (SSRIs), הם הטיפול המועדף בחולי SAD. למרות שקיים מידע מועט בלבד ממחקרים פרמקותרפיים לטווח ארוך, הם מומלצים גם כטיפול קבוע במחלה זו. השגת מידע כזה הוא משימה בעלת חשיבות, שכן SAD היא מחלה כרונית.

החוקרים בניסוי בדקו את יעילות ובטיחות השימוש בתרופה ממשפחה זו, fluvoxamine CR, בטיפול לטווח ארוך ב-SAD.

במחקר כפול-הסמיות השתתפו 112 נבדקים הסובלים מ-GSAD שהראו לכל הפחות שיפור מינימלי במצבם בעקבות טיפול ב-fluvoxamine למשך 12 שבועות. החולים חולקו באקראי לקבלת fluvoxamine (במינון של 100-300 מ”ג ליום) או פלצבו למשך 12 שבועות נוספים. במהלך הטיפול נערך מעקב אחר יעילותו ובטיחותו.

בהמשך, נצפה שיפור במדד החומרה של המחלה בעקבות הארכת הטיפול ב-fluvoxamin, אם כי אף אחד מהפרמטרים הקובעים יעילות לא הגיע לערך בעל משמעות סטטיסטית.

ירידה גדולה יותר נצפתה בתוצאות הסקאלה לדירוג SAD בחולים שהמשיכו בטיפול ב-fluvoxamine בהשוואה לאלו שקיבלו פלצבו. גם בסקאלה להערכה קלינית כללית של חומרת מחלות ובסקאלה להערכת ליקויים התוצאות בקבוצה שקיבלה fluvoxamine  נטו להיות נמוכות יותר מאשר בקבוצת הפלצבו.

השכיחות הכללית של סימנים טיפוליים ושל סימפטומים היתה גבוהה יותר בקבוצה שקיבלה fluvoxamine CR מאשר בקבוצה שקיבלה פלצבו (68% לעומת 53%). הסימפטומים היו בעיקר קלים עד בינוניים בחומרתם. יתרה מכך, תופעות כגון: חולשה, כאב ראש, בחילה, יובש בפה, נדודי שינה, הזעה, ושפיכה לא-נורמלית דווחו בנבדקים רבים יותר בקבוצת ה-fluvoxamine. גם סימנים של אי-תיפקוד מיני דווחו בשכיחות גבוהה יותר בקבוצת הנבדקים שטופלה ב-fluvoxamine.  

החוקרים מסכמים כי מהנתונים שנאספו עולה כי fluvoxamine CR היא תרופה יעילה ובטוחה לטיפול ארוך טווח ב-GSAD, ונסבלת היטב על-ידי החולים. מעבר לכך הם ממליצים על הארכת הטיפול התרופתי במחלה זו מעבר לטיפול הניתן בשלב האקוטי. 

Int J Neuropsychopharmacol 2003;6:317-323

לידיעה ב- doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה