פסיכיאטריה

בעיות בתפקוד המיני הנובעות מדיכאון שכיחות יותר בקרב נשים

בנשים הסובלות מדיכאון יותר בעיות בתיפקוד המיני מאשר בגברים הסובלים מדיכאון, כך הוצג בכנס פסיכאטרים שנערך בקנדה. Paroxetine נמצא כמשפיע על גברים יותר מאשר על נשים, בעוד bupropion לא יצר שום השפעה על התפקוד המיני בגברים או בנשים.

“רמות חוסר התפקוד המיני שונות בנשים הסובלות מדיכאון ובגברים הסובלים מדיכאון”, אמר החוקר הראשי. “הבדלים בהשפעות של Welbutrin ושל Paxil על בעיות בתיפקוד המיני משפיעים על בחירת הטיפול בדיכאון”. 

החוקרים השוו תפקוד מיני ב-73 גברים הסובלים מדיכאון ו-68 נשים הסובלות מדיכאון, בגילאי 18 עד 65 שנים, שקיבלו במשך שמונה שבועות bupropion או paroxetine, לטיפול באפיזודה של דיכאון שאובחנה על-פי הקריטריונים המתאימים. המינון ההתחלתי היה 20 מ”ג ל-paroxetine ו-150מ”ג ל-bupropion SR, אם אפשרות להכפלת המינון כעבור ארבעה או ששה שבועות. סקאלה מסוג HRSD-17 ושאלון מסוג Sex FX שימשו לאמוד את השיפור בדיכאון ובתפקוד המיני, בהתאמה, בתחילת הניסוי ופעם בשבועיים עד לשמונה שבועות.

בתחילת הניסוי,שיעור אי-התיפקוד המיני היה גבוה באופן משמעותי בנשים מאשר בגברים (p<.001). ב-71 מהנבדקים שקיבלו paroxetine וב-69 מהנבדקים שקיבלו bupropion SR והשלימו את הניסוי, שתי התרופות היו זהות ביכולתם לטפל בדיכאון. בסיום הניסוי, נשים שלא הגיבו לטיפול דיווחו על אי-תפקוד מיני חמור יותר משמעותית מאשר אלה שהגיבו הן בקבוצה שטופלה ב-bupropion והן בקבוצה שטופלה ב-paroxetine. 

למרות שרמות אי-התפקוד המיני של נשים וגברים שטופלו ב- bupropion לא נבדלו משמעותית, גברים שטופלו ב-paroxetine דיווחו בסיום הניסוי על רמות גבוהות יותר של אי-תפקוד מיני ביחס לתחילתו, במיוחד על קשיים להגיע לאורגזמה. נשים דיווחו באופן עקבי על רמות גבוהות של אי-תפקוד מיני, אך אי-התפקוד שהחמיר או הופיע בעקבות הטיפול האנטי-דיכאוני נצפה רק בגברים שטופלו ב-paroxetine.  

“חרף העובדה ששתי התרופות הראו יעילות דומה בטיפול בדיכאון, רק בטיפול ב-paroxetine בגברים נמצא קשר לרמות גבוהות יותר של אי-תפקוד מיני”, סיכמו החוקרים.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה