פסיכיאטריה

תרופות קונבנציונאליות אפקטיביות יותר מאשר Atomoxetine פעם ביום בטיפול ב-ADHD

בין הטיפולים הניתנים אחת ליום להפרעות קשב- תסמונת היפראקטיביות (ADHD) , תרופות קונבנציונאליות יכולות להיות אפקטיביות יותר מאשר atomoxetine  (או Strattera) , כך על פי מחקר חדש.

  החוקרים בחנו את גודל השפעות הטיפולים השונים כדרך להשוואת התגובות. המידע הושווה במחקרים גדולים ומבוקרי פלצבו שהחברות השונות העבירו לאישור ה-FDA כחלק מהמבדקים לאישור השלב השלישי של התרופות.  שלושת מחקרי התרופות היו של (osmotic release oral system (OROS) methylphenidate (Concerta,  של (mixed amphetamine salts (Adderall XR  ושל (atomoxetine (Strattera אחת ליום. 

    המחקרים כללו בסיס נתונים משולב של 637 משתתפים, כ-45% מהם קיבלו טיפול, עם 95 שקיבלו OROS methylphenidate, כ-112 שקיבלו mixed amphetamine salts ו-83 שקיבלו atomoxetine.  מבין השאר , 347 משתתפים, שקיבלו פלצבו, 90 השתתפו בניסוי ה-OROS methylphenidate , כ-173 ב-mixed amphetamine salts  ו-84 בניסוי ה-atomoxetine.

    הכלים ששימשו להערכה היו השוני בסקאלת Likert  וגודל ההשפעה, בהתבסס על סטיית התקן בתחילת המחקר. החוקרים השוו גם את הערכות המורים וההורים.  השוני בסקאלת Likert מול ההערכות היה של 0.76 ל-OROS, כ-0.51 ל- mixed amphetamines ו- 0.17 ל-atomoxetine. בהערכות המורים, השוני בסקאלת Likert  היה 0.75 ל-OROS, כ-0.52 ל- mixed amphetamines ו-0.13 ל-atomoxetine.  סטיית התקן מתחילת המחקר להערכות ההורים היה של 1.02 ל-OROS, כ-0.74 ל-mixed amphetamines ו-0.62 ל- atomoxetine. להערכות המורים, הפרמטרים הללו היו של 0.96 ל-OROS, כ-0.84 ל-mixed amphetamines ו-0.44 ל-atomoxetine.

המורים לא רואים את גודל ההשפעה כפי שרואים ההורים, אומרים החוקרים. אף שהיה זה מחוץ לטווח המחקר, הם אומרים כי הסימפטומטולוגיה של ADHD נחווית בעיקר בבית, עם השיעורים, הכנות לשינה, וההכנות לבית הספר בבוקר.  החוקרים מסכמים כי ממציאהם מראים שבקרב הפורמולציות בטיפול פעם ביום, הטיפולים בעלי הסיכוי הגבוה ביותר להשפעה הם התמריצים. 

לידיעה המלאה ב-doc’s guide 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה