פסיכיאטריה

התערבות טיפולית לפני הלידה לא מונעת דיכאון שלאחר הלידה

  כרבע מן הנשים שלהן גורמי סיכון לדיכאון לאחר הלידה (PPD) במהלך השליש הראשון של ההריון, יפתחו דיכאון שלאחר לידה, כך על פי מחקר אוסטרלי . עם זאת, התערבות טרום הלידה לא נראית כמורידה את שכיחות הדיכאון שלאחר הלידה, מדווחים החוקרים.  

  החוקרים ערכו מחקר שנקרא (IDEA (IDentify, Educate and Alert , שבו סיננו 2,199 נשים בפגישה הראשונה שלהן לפני הלידה לאור קיומם של גורמי הסיכון לדיכאון שלאחר לידה.   הם מצאו כי 31.4% דיווחו על  לפחות גורם סיכון אחד ל-PPD, כמו תמיכה חברתית נמוכה והיסטוריה אישית או משפחתית של מחלת נפש. 

  המשתתפות להן לפחות גורם סיכון אחד חולקו רנדומאלית לקבוצת התערבות (229 נשים) או לקבוצת ביקורת (301 נשים) . ל- 192 הנשים שבקבוצת ההתערבות שסיימו את המחקר ניתנו הסברים כתובים על דיכאון שלאחר לידה. משתתפות בשתי הקבוצות הופנו לעובדים סוציאליים או לפסיכיאטריים בעת הצורך.  אלו בקבוצת ההתערבות נמדדו בסקאלת אדינבורו לדיכאון שלאחר לידה, ונערך דיון על התוצאות עם המטופלות. מכתבים נשלחו גם למספקי שירותי הבריאות של המשתתפות עם פרטים על גורמי הסיכון שלהן.

  כ-4 שבועות לאחר הלידה, ל-24% מהנשים בקבוצת הביקורת היה ציון הגבוה מ-12 בסקאלת אדינבורו לדיכאון שלאחר לידה, שבקבוצת הביקורת אחוז דומה של 28.2% הגיעו גם כן לציון שכזה.  החוקרים מציעים כי הדמיון שבין הקבוצות הוא עקב אנשי הצוות המיומנים בהפניה נכונה ומתאימה וניהול המקרים, ללא קשר לאיזו קבוצה הופנתה המטופלת. החוקרים מעריכים כי מספר הנשים שיש לטפל בהן על מנת למנוע תוצאה חמורה אחת הוא 25.  בראיון שנעשה עם החוקרים הם הדגישו את החשיבות של זיהוי נשים בסיכון לדיכאון.

לידיעה במדסקייפ

BJOG 2003;110:842-846.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה