פסיכיאטריה

דיכאון הקשור לשמנות חמורה משתפר עם הירידה במשקל

שמנות חמורה נקשרת לסיכון גבוה לדיכאון, בעיקר בקרב נשים צעירות עם דימוי עצמי נמוך. אך, הדיכאון עשוי להשתפר לאחר ירידה במשקל שתושג באמצעים ניתוחיים. החוקרים ציינו כי הקשר בין דכאון לשמנות חמורה לא ברור. במחקרם הם בדקו דיכאון לפני ואחרי ניתוח קיצור קיבה.

  החוקרים דיווחו כי 487 מטופלים עוקבים השלימו שאלונים של (Beck Depression Inventory (BDI לפני ובמחזורים של שנה לאחר הניתוח, על מנת לבחון את השינויים עם הזמן. החוקרים השתמשו בזוגות של ציונים לפני הניתוח ולאחר שנה  מ-262  מטופלים  על מנת לזהות גורמים המנבאים על שינוי בציוני ה-BDI.  הציון הממוצע טרם הניתוח ב-BDI של 487 מטופלים היה 17.7. גיל צעיר יותר, מין נשי, היסטוריה של דיכאון , תפקוד גופני לקוי  ודימוי עצמי גופני נמוך  נקשרו כולם עצמאית לציוני דכאון גבוהים יותר.  BMI, משקל והיקפי מתניים, ירכיים וצוואר , וכן יחס ירכיים- מותניים לא חזו ציון BDI גבוה יותר.

החוקרים החוקרים הבחינו בקשר בין איבוד משקל ולירידה משמעותית ויציבה בציוני BDI.  החוקרים מסכמים כי הממצאים תומכים ברעיון כי דיכאון מהווה קומורבידיות של שמנות , וכי אלו שמושפעים במיוחד מדיכאון מפיקים את התועלת הנפשית הגבוהה ביותר מהליכים בריאטריים.

לידיעה המלאה במדסקייפ

Arch Intern Med 2003;163:2058-2065

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה