פסיכיאטריה

paroxetine (סרוקסט) אושר על ידי ה-FDA לטיפול בהפרעות נפשיות קדם ווסתיות

חברת GSK הכריזה על כך שה- FDA אישר את הפרוקסטין ( CR (control release לטיפול בהפרעות נפשיות קדם ווסתיות (premenstrual dysphoric disorder – PMDD ).

הפרעה זו שכיחה בשיעור של 3%-8% מהנשים הפוריות בארה”ב. התסמונת מאופיינת בסימפטומים נפשיים קיצוניים הכוללים מתח, רוגז, מצב רוח דכאוני וכן גם סימפטומים גופניים הקשורים למחזור הווסתי.

פרוקסטין CR מותווה כידוע גם לטיפול בדכאון וחרדה.

תגובת רופאים בכירים היא שהאישור פותח חלופת טיפול חדשה ויעילה למטופלות אלה, ובמינון הנמוך האפשרי. 

תופעת ה- PMDD אינה רק שם חדש ל- PMS , תסמונת קדם ווסתית. PMDD מוגדרת כמקרה חמור של PMS , אשר גורמת באופן משמעותי לירידה ביכולת החולה לתפקד ביום יום הן במישור המקצועי והן במישור האישי.

הסימפטומים של PMDD מתחזקים בעיקר בחצי השני של תקופת המחזור ונרגעים לאחר הופעת הווסת. הסימפטומים מופיעים מידי חודש באופן קבוע ומהווים גורם קריטי באיבחון המחלה. לצורך איבחון יש לוודא לפחות אחת מ-5 הסימפטומים הבאים:

1 מצב רוח דכאוני , 2-  חרדה , 3- מתח, 4-  שינויי מצבי רוח קיצונים המביאים לידי עצב פתאומי, דמעות, רגישות יתר לדחייה, רוגז, עקשנות יתר, אי שקט, 5 – קשיי ריכוז, אכילת יתר, טשטוש, איבוד אנרגיה, עייפות, עלייה במשקל, הקאות, מתח בשדיים, קשיי בליעה, כאבי ראש, כאבי שרירים התכוצות שרירים.

“נשים רבות סובלות מתופעות אלה אך אינן מאובחנות כחולות PMDD , והאישור הספציפי של ה- FDA לפרוקסטין CR יסייע באיבחון וטיפול ספציפי” , כך סבור סגן נשיא  GSK ,  בוני רוסלו.

הסבילות והיעילות של התכשיר ב- PMDD  נבחן במחקרים מבוקרי פלצבו, תוך שימוש במינונים הנמוכים ביותר של 12.5 מ”ג ליום. במחקרים אלה נמצאה יעילות משמעותית גבוהה יותר מפלצבו בהפחתת סימפטומים של PMDD . תוצאות דומות התקבלו גם בשימוש במינון של 25 מ”ג ליום.

לדיווח ב- NewsEdge

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה