פסיכיאטריה

הדחף להמר בהתמכרות פתולוגית להימורים

דחף להמר ב-(pathological gambling (PG מגיע לעיתים קרובות לפני הפעולה בהתנהגות הרסנית עצמית בשל התמכרות להימורים. הבנה משופרת של התיאום העצבי של דחפים להמר ב-PG יכול לקדם את ההבנה שלנו את המכניזם של המוח בהסתרת ה-PG ויעזור לכוון את המחקר לטיפול יעיל.

במחקר, MRI תפקודים אקופלאנריים שימש לשם הערכת תפקודי המוח במהלך צפייה בסצינות עם תוכן הקשור בהמורים, שמח או עצוב. המשתתפים דירגו את האיכות והעוצמה של התגובות הרגשיות והמהוות מוטיבציה שלהם. בגברים עם PG (כ-10) , דווח כי היו דחפים להמר גבוהים יותר לאחר צפייה בסצינות עם תוכן של הימורים לעומת קבוצת ביקורת (11 גברים) .הקבוצות לא היו שונות משמעותית  בתגובתם הסובייקטיבית לקלטות השמחות או העצובות. ההבדל המובהק ביות בין הקבוצות בפעילות עצבית נצפה במהלך פרק הזמן הראשוני  של הצפייה בסצינות ההימורים: קבוצת ה-PG הראתה ירידה יחסית בפעילות של ה- frontal and orbitofrontal cortex, caudate/basal ganglia, ושל ה-  thalamus בהשוואה לקבוצת הביקורת. דפוסים מובחנים של פעילות מוחית אזורית  נצפו  במהלך קטעים זמניים במהלך הצפייה בקלטות הוידאו. למשל, הבדלים המרוכזים ב-ventral anterior cingulate   במהלך השלב האחרון של הצפייה בוידאו של ההימורים , התואם להצגה של  הממריץ להימורים הפרובוקטיבי ביותר. 

 אף כי הקבוצות היו שונות בפעילות המוחית שנצפתה במהלך החלק העצוב או השמח בוידאו, הם הובחנו מאלו שנקשרו לסצינות ההימורים.  החוקירם מסכמים כי  בגברים עם PG, הצגת אפילו רמז להימורים מעוררת דחף להמר ומובילה לדפוסים דינמיים זמניים של שינויים בפעילות המוחית ב-  frontal, paralimbic, וה-limbic brain structures. בצפייה ברמיזות או סמנים להימורים , המשתתפים עם PG מדגימים ירידה יחסית בפעילות המוחית האזורית הקשורה לויסות דחפים בהשוואה לביקורת.

Arch Gen Psychiatry. 2003;60:828-836

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה