פסיכיאטריה

עלות גבוהה של זמן עבודה אבוד בקרב מטופלים עם דיכאון

עדויות ממחקרים קודמים הראו כי דיכאון השפיע בצורה משמעותית על פרודוקטיביות בעבודה. אך לא קיימת הערכה מסודרת של ההשפעה הכלכלית בזמן עבודה אבוד בכוח העבודה האמריקאי. מטרת מחקר זה היתה , אם כן, להעריך את ההשפעה של הדיכאון  על עלוייות בעבודה- כלומר, היעדרות מעבודה או ביצועים פחותים בזמן העבודה בארה”ב. כל הכוח העובד שהשתתף בביקורת החשבונות שנערכה בארה”ב בשנת 2001-2, בחודשים מסוימים, היה רשאי להשתתף במחקר.

אלו שענו בצורה חיובית לשתי שאלות מסננות (כ- 700 משתתפים) ואחד מ-4 שנבחר רנדומאלית מאלו שענו בצורה שלילית (435), גויסו למחקר וסיימו ראיון נוסף שהשתמש במודול ה- Primary Care Evaluation of Mental Disorders Mood לדיכאון,  בבדיקת מצאי של תסמינים סימפטומטיים, ובהיסטוריה רפואית וטיפולית לדיכאון. 

עלוייות של יותר זמן ייצור אבוד (Excess lost productive time (LPT מדיכאון נגזר מההבדל ב-LPT במשתתפים עם דיכאון פחות ה-LPT המצופה בהיעדרות של דיכאון המתוכנן לכוח העבודה בארה”ב.   החוקרים מצאו כי עובדים עם דיכאון דיווחו משמעותית על יותר LPT שקשור לבריאות, מאשר אלו ללא דיכאון- בממוצע 5.6 שעות LPT בשבוע מול 1.5 שעות בשבוע לאדם בריא.

81% מעלוייות ה-LPT מוסברות ביעילות פחותה בזמן העבודה. דיכאון חמור מחושב כ-48% מ-LPT מבין הסובלים מדיכאון, ושוב עם רב העלויות שמופסדות במהלך יעילות פחותה בעבודה. נראה גם שההיענות ללקיחת תרופות נוגדות דיכאון היתה נמוכה בקרב עובדים אלו. באמדן משוער, נראה כי עובדים עם דיכאון “עולים” למעסיקים שלהם ב-31 מיליארד דולר יותר מעמיתיהם הבריאים ב-LPT. 

החוקרים מסכמים כי שרב עלויות ה-LPT שמעסיקים עומדים בפניהם מעובדים עם דיכאון הם בלתי נראות, ומוסברות על ידי יעילות פחותה במהלך העבודה. העול של ה-LPT בקרב אלו שסובלים מדיכאון בשילוב עם שיעור נמוך של נטילת תרופות מציעים כי ייתכן ויש הזדמנויות  cost-effective לשיפור התוצאות הקשורות לדיכאון בכוח העבודה בארה”ב.

למחקר ב-JAMA. 2003;289:3135-3144

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה