פסיכיאטריה

טיפול ב-ECT נקשר לאיבוד זכרון ממושך

כשליש מהמטופלים דיווחו על איבוד זכרון מתמשך לאחר שעברו electroconvulsive therapy , או ECT, כך על פי תוצאות של מטה- אנליזה, אך מחקרים קליניים לא מצליחים לתעד את התופעה הזו , מאחר שהם לא פונים ל- retrograde amnesia.   הקולג’ המלכותי לפסיכיאטריה מצהיר כי למעלה מ-80% מהמטופלים הסובלים מדכאון  שטופלו ב-ECT הגיבו בצורה טובה וכי הטיפול איננו גורם לאיבוד זיכרון מתמשך. בגליון האחרון של ה-BMJ , חוקרים מהמכון הפסיכיאטרי בלונדון מציינים כי מספר גדול של מטופלים לא מסכים לקביעה הזו.

לאחר שחיפשו מאגר מידע רלוונטי, החוקרים זיהו 35 דיווחים שתיעדו את חוות דעתם של מטופלים על הטיפול ב-ECT.  הדיווחים  נלקחו על ידי מטופלים או בשיתוף פעולה של מטופלים  והעריכו את התועלת הנראית לעין ואו חקרו את איבוד הזיכרון לפחות 6 חודשים לאחר הטיפול.  התועלת הברורה היתה מגוונת במחקרים. מחקרים שנעשו על ידי מטפלים בלבד הראו תגובות חיוביות ברמות הגבוהות ביותר. החוקרים מציעים כי  המחקרים שערכו המטפלים נערכו מיד לאחר הטיפול ושאלו פחות שאלות מאשר במחקרים שנערכו על ידי המטופלים .

איבוד זכרון מתמשך דווח על ידי 29%-55% מהמשתתפים.  הכותבים מדגישים כי המחקרים עליהם מבוססת קביעתו של הקולג’ המלכותי השתמשו במבחנים נוירופסיכולוגיים שגרתיים שבודקים זכרון  anterograde. לכן, הסיכון שדווח על ידי המטופלים לא מופיע בהערכות בהערכות הקליניות, אומרים החוקרים ומציעים כי עקב כך הקביעה שאיבוד זכרון הוא לא חשוב קלינית איננה מבוססת.

לידיעה במדסקייפ

 למאמר מערכת בנושא ב-BMJ 2003;326:1343-1344

למחקר ב- BMJ 2003; 1363-1365

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה