פסיכיאטריה

רמת הפלסמה טוטאל כולסטרול כגורם סיכון למחלת האלצהיימר

מחקרים קודמים בחנו את הקשר שבין רמות פלזמה כולסטרול עם הסיכון לפתח מחלת אלצהיימר(AD) לא היו חד משמעיים. החוקרים בדקו את ההשפעה בביסליין  ולאורך החיים של רמות פלזמה טוטאל כולסטרול בממוצע בחתך של שנים רבות על הסיכון ל-AD במחקר גדול, מבוסס אוכלוסיה קוהורטי.

החוקרים צירפו 5,209 משתתפים  שעברו הערכה כל שנתיים לגורמי סיכון קרדיו ואסקולארי מאז 1950, עם הערכות של רמות סרום טוטאל כולסטרול ב-19 מתוך 25 הבדיקות הדו-שנתיות הללו. מדגם הניסוי כלל 1026 משתתפים מן הקבוצה הזו שחיו ולא עברו שבץ ודמנציה במחזור ה-20 של הבדיקות(88′-89′) ושעברו ג’נוטייפ של apolipoprotein E (APOE) .

הדרך המרכזית לבדיקת התוצאות היתה אבחון של מקרה של אלצהיימר בשימוש בקריטריה רגילה על פי רמות הטוטאל כולסטרול הממוצעות לאורך מחזורי הבדיקות 1-15 ורמת הטוטאל כולסטרול שנמדדה במחזור ה-20 . מחלת האלצהיימר הופיעה אצל 77 משתתפים מ-92′ ל-2000. לאחר התאמה של גורמים כמו גיל,מין, ג’נוטייפ APOE, עישון, ה-BMI, מחלות עורקי הלב וסכרת, החוקרים מצאו כי לא נמצא קשר ישיר בין מקרה של מחלת האלצהיימר לבין רמת כולסטרול ממוצעת בבדיקות המחזוריות 1-15 או בבדיקת רמת הטוטאל כולסטרול  במחזור ה-20. החוקרים מסכמים כי במחקר זה ,רמות של סרום טוטאל כולסטרול  לא נקשרו עם הסיכון למחלת האלצהיימר.

Arch Intern Med. 2003;163:1053-1057 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה