פסיכיאטריה

התגלה בסיס גנטי לחרדה אצל נשים

חוקרים אמריקאים גילו  פולימורפיזם גנטי אפשרי שיכול לגרום לנשים להיות חשופות יותר לסבול מחרדה. Catechol-O-methyltransferase- COMT הוא האנזים המרכזי שאחראי למטבוליזם של מגוון של נוירוטרנסמיטורים, כולל נוראדרנלין,המשפיע על חרדה.

בהניחם שהגן המשתנה Val158Met יכול להיות קשור לרמה גבוהה של חרדה ,החוקרים העריכו רמות של חרדה בקרב כ-400 משתתפים ממקורות שונים ,כולם ללא עבר של מחלות נפשיות. המשתתפים עברו גם סדרה של אלקטרואנצפלוגרמים, שהDNA שלהם נותח . 

בסה”כ, נשים היו בעלות רמות גבוהות יותר של חרדה במדידה , אך הרמות הגבוהות ביותר זוהו אצל נשים שנשאו 2 עותקים של ה-Met158 COMT המשתנה,ללא קשר למוצא אתני. אצל אותן נשים נמצא גם אותה תבנית של גל מח שקשורה להפרעות חרדה ואלכוהוליזם. המבנה הגנטי  COMT Met158/Met158 נקשר לירידה של קפל שלישי(three fold)  או רביעי (four fold) ברמה האנזימית של הCOMT ,ולכן המחקר מציע כי נשים עם מבנה גנטי זה יהיו חשופות יותר לחרדה בגלל ירידת רמת ה COMT מתחת לרף המינימלי ,מסרו החוקרים. בניגוד לתוצאות אלו , אצל גברים שהשתתפו במחקר והיו בעלי 2 עותקים של הגן המשתנה Met158 היתה רמת חרדה שווה לגברים עם מבנה גנטי אחר. אצל גברים אלו תבנית גלי המח לא נקשרה לחרדה.

.

Psychiatr Genet 2003; 13: 3342

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה