פסיכיאטריה

לחץ דם חריג קשור לסיכון מוגבר לדימנציה ואלצהיימר

לחץ דם סיסטולי גבוה ולחץ דם דיאסטולי נמוך הם ככל הנראה בין גורמי סיכון למחלת האלצהיימר ולדימנציה באנשים מבוגרים , כך מראות תוצאות מחקר חדש. החוקרים מציינים כי  אנשים מבוגרים עם יתר לחץ דם, במיוחד סיסטולי, שמקבלים טיפול עבור יתר לחץ הדם אך הוא לא מבוקר בצורה טובה, נמצאים עדיין בסיכון גבוה לפתח תסמיני דימנציה.  

החוקרים עיבדו מידע על למעלה מ-1200 משתתפים ללא דימנציה בין הגילאים 75-101 . בדיקות על ידי  DSM-III  נערכו פעמיים במשך תקופה של 6 שנים. בסה”כ ,339 מהמשתתפים פיתחו דימנציה ,כולל 256 חולים עם מחלת אלצהיימר. יש לציין כי לחץ דם סיסטולי גבוה מאד, מעל 180 מ”מ כספית נקשר עם סיכון יחסי של 1.5 לפתח אלצהיימר וסיכון יחסי של 1.6 לפתח דימנציה. לא נמצא קשר בין לחץ דם סיסטולי נמוך (פחות מ-149 מ”מ כספית) לבין דימנציה.  במקרה של לחץ דם דיאסטולי גבוה לא נמצא קשר לדימנציה , אך במקרים של לחץ דם דיאסטולי נמוך, של פחות מ-65 מ”מ כספית נראה סיכון יחסי של 1.7 לפתח אלצהיימר ושל 1.5 לפתח דימנציה.

החוקרים סיכמו כי יש לראות בנתונים אלו אמצעי לגילוי מוקדם של הסכנה בפיתוח של דימנציה ואלמהיימר וניתן לגלותם מראש, ע”י זיהוי בעיית לחץ הדם.

  Arch Neurol 2003; 60: 223228

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה