פסיכיאטריה

בעיות מנטליות של סטודנטים הולכות ונהיות מסובכות יותר

סטודנטים אמריקאיים מחפשים  יותר ויותר שירותי יעוץ בגלל בעיות חמורות ומסובכות יותר מאלו שהיו נפוצות לפני עשור , כך ע”פ מחקר חדש.

ע”פ צוות היעוץ של האוניברסיטה של קנזס בארה”ב ,במשך  13 השנים האחרונות הוכפל מספרם של הסטודנטים השרויים במצב של דיכאון , שולש מספרם של סטודנטים המצהירים על מחשבות אובדניות והוכפל פי ארבעה מספרם של התלמידים שהתלוננו על תקיפה מינית.

הנתונים מתבססים על מחקר על ה”טרנדים” בבעיות של תלמידים הפונים למרכזי היעוץ באחת האוניברסיטאות הגדולות  בארה”ב בין השנים 1988-2001 , בהם היו מעורבים למעלה מ13,000 תלמידים.

עד שנת 1994  , בעיות יחסים היו הנפוצות ביותר שדווחו .אך מאז שנה זו , מספר הסטודנטים שחיפשו עזרה נפשית בגלל בעיות של חרדה , דיכאון ,נטיות אובדניות ,ותקיפות מיניות עלה בצורה משמעותית.

בניתוח של 3 תקופות זמן שונות – 1988-1992 , 1992-1996, ו 1996-2001 , החוקרים מצאו שהשכיחות של בעיות כמו הפרעות אישיות , בעיות משפחתיות,חרדה, לחץ,ותקיפה מינית עלתה בצורה משמעותית בין תקופת הזמן הראשונה לשניה ואז התייצבה. שכיחות של בעיות כמו דיכאון ,עצב ,בעיות התפתחות עלתה לאורך כל תקופות הזמן בצורה מתונה, ואילו בעיות כמו הפרעות אכילה או בעיות מנטליות כרוניות לא השתנו בין התקופות.

החוקרים מאמינים כי צוותי הייעוץ באוניברסיטאות נתקלים בימים אלו ביותר סטודנטים עם בעיות קריטיות הדרושות בטיפול מאשר נתקלו לפני עשור ,אך למרבה הצער , מאחר שאין אופציות אחרות לקבלת טיפול נפשי  לסטודנטים הללו בקהילות עצמן צריך סגל האוניברסיטה להתמודד עם בעיות אלו.

Prof Psychol-Res Pr 2003; 34: 6672 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה