רוקחות-פרמקולוגיה

תרופות חדשות לטיפול בדלקת מפרקים אושרו על-ידי ועדת ה-CHMP מטעם ה-EMA (מתוך הודעת ה-EMA)

ועדת ה-CHMP (Committee for Medicinal Products for Human Use) מטעם ה-EMA (European Medicines Agency) המליצה על אישור מספר תרופות לטיפול בדלקת מפרקים שגרונית ומחלות אחרות, דוגמת מחלת קרוהן.

הועדה המליצה על אישור Tofacitinib Citrate (קסלג’אנז) בשילוב עם Methotrexate לטיפול במבוגרים עם דלקת מפרקים שגרונית פעילה בדרגה בינונית עד חמורה, לאחר שלא הגיבו לטיפול או לא סבלו אחד מהטיפולים בתרופות ממשפחת DMARD (Disease Modifying Antirheumatic Drugs).

Tofacitinib הינו מעכב סלקטיבי של Janus Kinase, שאושר בלמעלה מ-50 מדינות. התרופה ניתנת כמונותרפיה במקרים של אי-סבילות ל-Methotrexate או כאשר הטיפול ב-Methotrexate אינו הולם. עם התחלת הטיפול ולאורך המעקב יש להקפיד על מעקב רופא מנוסה באבחנה וטיפול בדלקת מפרקים שגרונית.

הועידה המליצה עוד על אישור שתי תרופות בעלות פעילות ביולוגית דומה ל-Adalimumab (יומירה): Amgevita ו-Solymbic.

Amgevita מיועדת לטיפול בדלקת מפרקים שגרונית, JIA (Junvebile Idiopathic Arthritis), ספונדילוארתריטיס אקסיאלית, דלקת מפרקים פסוריאטית, פסוריאזיס, פסוריאזיס רובדית בילדים, הידרדניטיס סופורטיבה, מחלת קרוהן במבוגרים ובילדים, קוליטיס כיבית ודלקת ענביה.

Solymbic מיועדת לטיפול בדלקת מפרקים שגרונית, דלקת מפרקים עם אנתזיטיס, ספונדילוארתריטיס אקסיאלית, דלקת מפרקים פסוריאטית, פסוריאזיס, הידרדניטיס סופורטיבה מחלת קרוהן, קוליטיס כיבית ודלקת ענביה.

הועידה המליצה עוד על תרופת Methothrexate היברידית, Jylamvo, לטיפול בהפרעות ריאומטולוגיות ופסוריאזיס (וטיפול אחזקה בלויקמיה לימפובלסטית אקוטית). מדובר בתרופה היבידית, הכוללת Mehotrexate Lederle 25mg-Stechampulle ו-Methotrexate Lederle 2.5mg, שאושרו באיחוד האירופי משנת 1984 ו-1959, בהתאמה.

מתוך הודעת ה-EMA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה