ילדים

מזון אולטרה-מעובד מעלה את הסיכון ללופוס בנשים (Arthritis Care & Research)

צריכה רבה של מזון אולטרה-מעובד מעלה ביותר מ-50% את הסיכון לאבחנה של לופוס בנשים, עם סיכון גבוה כפליים באלו עם נוגדנים כנגד דנ”א סליל כפול, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Arthritis Care & Research.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים אודות 204,175 נשים ממחקר Nurses’ Health Study בין השנים 1984-2016. המשתתפים השלימו שאלוני תזונה כל ארבע שנים להערכת דפוסי התזונה ומקרים של לופוס זוהו על-פי דיווחי-עצמי ואושרו באמצעות הרשומות הרפואיות.

מדגם המחקר כלל 212 מקרים של לופוס.

מהנתונים עולה כי צריכה יומית ממוצעת מצטברת גבוהה יותר של מזון אולטרה-מעובד מלווה בעליה של 56% בסיכון לאבחנה של לופוס (יחס סיכויים של 1.56, רווח בר-סמך 95% של 1.04-2.32).

הסיכון לאבחנה של לופוס חיובי לנוגדנים כנגד דנ”א סליל כפול הייתה גבוהה יותר מכפליים (יחס סיכון של 2.05, רווח בר-סמך 95% של 1.15-3.65).

צריכת סוכר או משקאות עם ממתיקים מלאכותיים לוותה בעליה של 45% בסיכון ללופוס (יחס סיכון 1.45, רווח בר-סמך 95% של 1.01-2.09).

לא תועדו אינטראקציות משמעותיות עם מדד מסת הגוף בקשר בין צריכת מזון אולטרה-מעובד ובין אבחנה של לופוס.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מצביעים על עליה אפשרית בסיכון לאבחנה של לופוס עם צריכה רבה של מזון אולטרה-מעובד. עם זאת, הם מדגישים כי מדובר בממצאים מוקדמים ועדיין מוקדם מדי להסיק מסקנות או לקבוע המלצות בנושא.

Arthritis Care & Research, June 27, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה