ילדים

הנקה עשויה להפחית את הסיכון להתפתחות פסוריאזיס בגיל צעיר (British Journal of Dermatology)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת British Journal of Dermatology עולה כי הנקה עשויה להפחית את הסיכון להתפתחות פסוריאזיס בגיל צעיר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי פסוריאזיס הינה מחלת עור סיסטמית בעלת מרכיב גנטי, אם כי טריגרים סביבתיים נדרשים להופעת ביטויי המחלה. מחקרים קודמים הצליחו לזהות חלק מהטריגרים הללו, דוגמת דחק, זיהומים וחשיפה לתרופות. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את החשיבות של דפוסי התזונה בגיל צעיר על הסיכון להתפתחות פסוריאזיס.

הורים שלקחו חלק במחקר All Babies in Southeast Sweden (16,415 משתתפים) השיבו לשאלונים בלידה וכאשר הילדים היו בגילאי שנה ושלוש שנים. אבחנה של פסוריאזיס נקבעה על-פי נתונים מ-Swedish National Patient Register ו-National Drug Prescription Register.

החוקרים מדווחים על סיכון מוגבר להתפתחות פסוריאזיס בקרב אלו שינקו במשך פחות מארבעה חודשים (יחס סיכויים של 1.84, p=0.02) ובקרב אלו שניזונו מפורמולה (יחס סיכויים של 1.88, p=0.02)

לאחר שלוש שנות מעקב, צריכה מוגברת של דגים, בפרט מהים הבלטי, לוותה בסיכון מוגבר לפסוריאזיס (יחס סיכויים של 9.61, P=0.003). בנוסף, הסיכון לפסוריאזיס היה גבוה יותר לאחר צריכת חלב בכמות רבה (יחס סיכויים של 2.53, p=0.04).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים לראשונה על החשיבות של התזונה בגיל ינקות על ביטויי פסוריאזיס לאורך הבגרות המוקדמת, כאשר הסיכון למחלת העור היה נמוך יותר משמעותית בקרב אלו שניזונו מהנקה בלבד במהלך ארבעת החודשים הראשונים לחייהם.

British Journal of Dermatology, July 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה