ילדים

סורוקה – סדרת רשת דוקומנטרית חדשה ב’כאן דיגיטל’ (הודעת דוברות בית החולים)

המרכז הרפואי סורוקה הוא מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית. סדרת רשת תיעודית חדשה ב״כאן דיגיטל״ יוצאת למסע אינטימי עם הנשים והגברים שמרכיבים את הפסיפס האנושי הצבעוני והמרתק של המרכז הרפואי. רוב הסדרה צולמה לפני ה- 07 באוקטובר ומספקת תזכורת לימים של שגרה אחרת בדרום, שהיתה, ובתקווה שתשוב להיות

סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי מקבוצת כללית הוא בית החולים היחידי בנגב, מטפל ביותר ממיליון ישראלים שמתגוררים בדרום, ולכן מהווה נקודת מפגש ייחודית לאנשי צוות ומטופלים מאוכלוסיות מגוונות. סדרת הדוקו החדשה סורוקה, שתעלה ב’כאן דיגיטל’ ב – 3 ביולי, בוחרת להביא את סיפורו של המקום מזווית ייחודית דרך סיפוריהם של האנשים של בית החולים, והקשרים ביניהם. ששת פרקי הסדרה מתעדים שש מערכות יחסים שנוצרו בזכות בית החולים. אלה, מאירות בזרקור את המקומות הפחות מוכרים של סורוקה ואת האינטראקציות האנושיות שעושות אותו למקום מרתק עם מצבים יוצאי דופן.

6 מערכות היחסים שהסדרה מלווה

״ברוך ודוד״ ברוך סייריס הוא wהמלווה הרוחני’ (Chaplain) של בית החולים. תפקיד מיוחד שבו הוא מציע למטופלים אוזן קשבת ורגישה כדי לטפל גם ברגש ובנפש, כהשלמה לטיפול הרפואי. דוד אדרי ישראל הוא תושב אילת שמגיע עד לבאר שבע כדי לטפל בגידול סרטני’ רחוק מהבית וממשפחתו, ברוך הופך לכתובת משמעותית עבורו (ישודר ב – 3 ביולי).

״שולי והתינוקות״ לאחר שניצלה מהכשת נחש לפני כעשור, החליטה שולי דנין להקדיש את חייה לשתי האהבות שלה: עבודתה כמיילדת במרכז סבן למיילדות בסורוקה וקבוצת הכדורגל הפועל באר שבע שאותה היא אוהדת מילדות. בשנים האחרונות הפכה שולי באופן לא רשמי ל’מיילדת של הפועל באר שבע’. כאוהדת, היא טסה לעודד את הקבוצה בכל קצוות העולם כדי להיות שם ברגעי השיא הספורטיביים. כמיילדת, היא מלווה את רוב שחקני הקבוצה (הישראלים והזרים) ונשותיהם בתהליך ההיריון ונמצאת שם בחדר הלידה, ברגע השיא האישי והמשפחתי. הפרק מלווה אותה, בין השאר, בלידת בנו של מיגל ויטור, קפטן הקבוצה (ישודר ב – 10 ביולי).

״מלמד וזלוטניק״ פרופישראל מלמד הוא מנתח מוח, ומנהל את המחלקה לנוירוכירורגיה. אחד מחבריו הטובים הוא פרופ׳ אלכסנדר זלוטניק, מנהל מחלקת ההרדמה. השניים משתפים פעולה בחדר הניתוח וגם בטיולים ובילויים מחוץ לעבודה. כאשר מתגלה אצל פרופ׳ מלמד גידול סרטני, הוא מוצא את עצמו לפתע בעמדת המטופל ועל שולחן הניתוחים, תחת ידיו של חברו הטוב פרופזלוטניק (ישודר ב – 17 ביולי).

״ציפי ואבתיסאם״ ציפי לגמי ואבתיסאם אבו מועמר הן מיילדות בחדר היולדות של סורוקה, שנחשב לחדר היולדות הפעיל ביותר במזרח התיכון. השתיים יהודיה דתייה וערביה מוסלמית הן גם חברות נפש, בזכות האופן שבו הכירו: ציפי הייתה המיילדת של אבתיסאם ב’לידה שקטה’ שחוותה לפני כמה שנים. חוויה זו, והאופן שבו טיפלה בה ציפי, הם שהובילו להחלטה של אבתיסאם להפוך למיילדת בעצמה (ישודר ב – 24 ביולי).

״סברי אירית וסלאמה״ ד״ר סברי אלסייד הוא סגן מנהלת מחלקת אף, אוזן גרון ראש וצוואר המתמחה בהחדרת שתלים להחזרת שמיעה לילדים שאינם שומעים. סברי מגיע משבט אלסייד שבו שיעור גבוה מאוד של חירשות. אירית יגב היא קלינאית תקשורת במכון השמיעה בסורוקה שמטפלת, בין היתר, בילדי שבט אלסייד. סלאמה הוא בן אחיו של סברי, והפרק מתלווה לתהליך הניתוח על ידי סברי והטיפול של אירית, ולרגעים שבהם סלאמה מתחיל לשמוע לראשונה בחייו (ישודר ב – 31 ביולי). 

״גבנצה וליאב״ האזעקות של 7 באוקטובר תפסו את גבנצה דידבשוילי וליאב אלול בדרכם הביתה יחד, ממשמרת לילה כראשי צוותי אבטחה בסורוקה. הם חזרו מייד אל בית החולים, אל רצף בלתי פוסק של פינוי פצועים מהלחימה באחד מהימים העמוסים והמורכבים בתולדות בית החולים והמדינה כולה. גבנצה, עולה מגיאורגיה ששירתה בתור לוחמת בצה״ל, וליאב הכירו בעבודה והפכו לזוג זמן קצר לפני פרוץ המלחמה. הפרק מביא את סיפורם במהלך המלחמה, שבה ליאב נקרא לשירות מילואים בעוטף (ישודר ב – 7 באוגוסט).

הסדרה הופקה על ידי חברת ההפקה ג.ג זהר (שמפיקה בין השאר גם את התכנית היומית מהצד השני עם גיא זהר). יוצרי הסדרה הם תמיר אלתרמן (במאי), מיכל לי ספיר (מפיקה), שקד אורבך (עורכת תוכן) ואורי לוונטר־רוברטס (פיתוח ועריכה).

 לפרטים נוספים:

ענבר גוטר, דוברת;  יסמין עמוס, ע’ דוברת; שרון אדרי, ע’ דוברת.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה