ילדים

התערבויות אינטנסיביות נדרשות עבור צעירים עם BMI גבוה (JAMA)

כוח המשימה לשירותי מניעה בארה"ב ממליץ כי קלינאים יספקו התערבויות התנהגותיות מקיפות ואינטנסיביות לילדים בני 6 ומעלה עם מדד מסת גוף (BMI) הגבוה מאחוזון 95 (לפי גיל ומין)

כוח המשימה לשירותי מניעה בארה”ב ממליץ כי קלינאים יספקו התערבויות התנהגותיות מקיפות ואינטנסיביות לילדים בני 6 ומעלה עם מדד מסת גוף (BMI) הגבוה מאחוזון 95 (לפי גיל ומין). החוקר הראשי של המאמר שפורסם ב-JAMA וצוותו מדגישים את חשיבות ההתערבויות האינטנסיביות עבור ילדים ומתבגרים עם BMI גבוה. ההמלצות החדשות קובעות כי ילדים מגיל 6 ומעלה עם BMI גבוה זקוקים להתערבויות אינטנסיביות לפחות למשך 26 שעות במשך שנה.

המחקר מצא כי התערבויות יעילות כוללות מספר מרכיבים, כגון התערבויות המכוונות להורה ולילד, מידע על תזונה בריאה ופעילות גופנית ואסטרטגיות לעידוד שינויים התנהגותיים. ההתערבויות תעשנה על ידי צוותים רב-מקצועיים, כולל רופאי ילדים, פיזיותרפיסטים, דיאטנים ופסיכולוגים.

המחברים מציינים את הצורך בהתאמה אישית של רמת ההתערבות, שכן טיפול באורח חיים בלבד לא יספיק לחלק מהמטופלים במניעת תוצאות חמורות. עבור מטופלים אלה, ייתכן שיש לשקול ניתוח בריאטרי או טיפול תרופתי.

עם זאת, “חוסר היכולת להשיג 26 שעות לא צריך להרתיע מטופלים או רופאים מלהשתתף, להפנות, או ליישם התערבויות לאובדן משקל. צוותים קליניים ומשפחות צריכים לעבוד יחד כדי למקסם את המינון ההתערבותי תוך שימוש בתוכניות קליניות וקהילתיות באופן סינרגטי,” כתבו החוקרים והוסיפו כי ” רופאים “יכולים להציע לילדים בגילאי 8-11 שנים עם השמנת יתר פרמקותרפיה לירידה במשקל, על פי אינדיקציות התרופה, סיכונים ותועלות, כהשלמה לטיפול התנהגותי ואורח חיים.”

לבסוף, המאמר מדגיש גם את הצורך בשינויים במדיניות ציבורית, הרכב מזון, זמינות מזונות בריאים, וגישות לאורח חיים פעיל. המחברים קוראים לשילוב סינרגטי של טיפול קליני יעיל והתערבויות מדיניות ציבורית כדי להתמודד עם השמנת יתר בילדות.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה