ילדים

אחד מכל תשעה ילדים בארצות מאובחן עם ADHD (מתוך J Clin Child & Adolescent Psychology)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Child & Adolescent Psychology עולה כי כאחד מכל תשעה ילדים בארצות הברית אובחן אי-פעם כלוקה בהפרעת קשב, ריכוז/היפראקטיביות (ADHD או Attention Deficit/Hyperactivity Disorder) נכון לשנת 2022.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ADHD הינה אחת ההפרעות הנוירו-התפתחותיות הנפוצות בילדים ומעדויות בנושא עולה כי מרשמים לטיפול תרופתי ב-ADHD זינקו במהלך מגפת הקורונה.

במחקר הנוכחי בחנו החוקרים את הנתונים מסקר National Survey of Children’s Health משנת 2022, סקר של הורים אודות ילדיהם בגילאי 3-17 שנים, כאשר התשובות לשאלות נשקלו ליצירת הערכות המייצגות את הנתונים ברמה הארצית. במקרה זה של אבחנת ADHD, הושלמה הערכה של חומרת ADHD, הפרעות פסיכיאטריות נלוות, הפרעות התנהגותיות והתפתחויות וקבלת טיפול כנגד ADHD.

מהנתונים מבין 45,169 סקרים שבחנו החוקרים עלה כי 11.4% מכלל הילדים בסקר קיבלו אי-פעם אבחנה של ADHD ו-10.5% נשאו אבחנה של ADHD בהווה. מבין אלו עם אבחנה בהווה, 58.1% סבלו מ-ADHD בדרגה בינונית או חמורה, 53.6% קיבלו טיפול תרופתי ל-ADHD, 44.1% קיבלו טיפול התנהגותי, 30.1% לא קיבלו כל טיפול ו-77.9% סבלו לפחות מהפרעה נלווית אחת, דוגמת חרדה, דיכאון, עיכוב התפתחותי או הפרעה מהספקטרום של אוטיזם.

החוקרים גם שמו לב לשינויים דמוגרפיים בתוצאות. ההבדלים המגדריים באבחנה של ADHD, לדוגמא, הצטמצמו מיחס בנים לבנות של 2:1 בשנת 2016 ל-1.8:1 בשנת 2022. יתרה מזאת, בין השנים 2020 ו-2021 תועדה עליה במרשמים לסטימולנטים בקרב בנות בגילאי 10-19 שנים, אשר לא תועדה בבנים או בנות צעירות יותר.

החוקרים כותבים כי לאור עליה במודעות ל-ADHD בילדים ומתבגרים אשר עלתה באופן די עקבי בעשורים האחרונים ועל-רקע עליה בהפרעות פסיכיאטריות בילדים על-רקע מגפת הקורונה, שינוי באבחנה וטיפול ב-ADHD בשנת 2022 אינו מפתיע.

J Clin Child & Adolescent Psychology, May 2024

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה