ילדים

קווים מנחים חדשים לניהול אפילפסיה בהריון (Neurology)

קווים מנחים חדשים שפורסמו ב-Neurology מבקשים לסייע לרופאים לנהל את הטיפול בחולות אפילפסיה במהלך ההריון, זאת לאחר שההנחיות האחרונות פורסמו ב-2009

קווים מנחים חדשים שפורסמו ב-Neurology מבקשים לסייע לרופאים לנהל את הטיפול בחולות אפילפסיה במהלך ההריון. ההנחיות שנכתבו על ידי האקדמיה האמריקאית לנוירולוגיה, האגודה האמריקנית לאפילפסיה והאגודה לרפואת האם-עובר, כוללות את השימוש בתרופות נגד פרכוסים (ASMs) ותוספי חומצה פולית לפני ההתעברות ובמהלך ההריון.

“רוב הילדים שנולדו לנשים עם אפילפסיה בריאים, אך קיים סיכון קטן לבעיות הקשורות להריון, בחלקו בשל פרכוסים ובחלקו בשל ההשפעות של תרופות נגד פרכוסים”, אמרה המחברת הראשית של ההנחיות. “הנחיות אלו מספקות המלצות לגבי ההשפעות של תרופות נגד התקפים ותוספי חומצה פולית על מומים בלידה והתפתחות הילד במהלך ההריון, כך שרופאים ונשים עם אפילפסיה יוכלו לקבוע אילו טיפולים עשויים להיות הטובים ביותר עבורם”, הוסיפה.

ההנחיות החדשות מעדכנות את ההנחיות מ-2009 בנושא ניהול אפילפסיה במהלך ההריון. מאז, אמרה המחברת, יש שפע של נתונים חדשים על השפעות דיפרנציאליות של ASMs שונים – בעיקר, lamotrigine ו-levetiracetam – התרופות הנפוצות ביותר שנרשמו באוכלוסייה זו. “בהנחיות אלו, הצלחנו להעריך השפעות דיפרנציאליות של ASMs שונים על תוצאות כולל מומים מולדים גדולים [MCMs], תוצאות סב-לידתיות ותוצאות נוירו-התפתחותיות. בנוסף, בדקנו את ההשפעה של תוספת חומצה פולית על כל אחד מהם”, אמרה.

מטרות העל של הטיפול בחולות הן “לייעל את התוצאות הבריאותיות הן עבור הנשים והן עבור צאצאיהן העתידיים”, כתבו המחברים. קבלת החלטות משותפת, הם מוסיפים, מובילה לקבלת החלטות טובה יותר על ידי מתן הבנה טובה יותר של אפשרויות הטיפול הזמינות והסיכונים הפוטנציאליים שלהן, וכתוצאה מכך קבלת החלטות משופרת המתיישרת עם הערכים האישיים.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה