ילדים

הקשר בין ADHD למחלות גופניות (Lancet Child and Adolescent Health)

מחקר אורך חדש שפורסם ב-Lancet Child and Adolescent Health הראה קשר הדדי בין הפרעות קשב וריכוז ובעיות גופניות

מחקר אורך חדש שפורסם ב-Lancet Child and Adolescent Health הראה קשר הדדי בין הפרעות קשב וריכוז ובעיות גופניות.

ADHD הוא מצב נוירו-התפתחותי המתפתח בילדות ומאופיין ברמות גבוהות של חוסר תשומת לב או תנועתיות ואימפולסיביות. כמה מחקרים הדגימו בעבר קשר בין הפרעות קשב וריכוז למחלות נלוות, אך מחקרים אלה בוצעו על מספר קטן של חולים והיו מסוג מחקרי חתך בלבד. המחקר נערך על ידי צוות מהמכון הצרפתי למחקר בריאות ורפואה בשיתוף עם צוותים מבריטניה, שוודיה וקנדה.

“חקרנו קבוצה של 2000 ילדים בגילאי 5 חודשים עד 17 שנים, וביצענו תשאול של ההורים, וברגע שהילדים הצליחו לענות בעצמם, מגיל ההתבגרות, הם התבקשו לענות ישירות על השאלות”, אמר המחבר הראשי של המחקר. הילדים הוערכו לפי חומרת תסמיני הפרעת הקשב והריכוז שלהם וכן על מצבם הגופני (רווחה כללית, כל מצב רפואי מאובחן וכו’).

“הצלחנו להראות קשר בין הפרעות קשב וריכוז בילדות לבין בעיות גופניות בגיל ההתבגרות. בין היתר הראנו סיכון מוגבר לעששת, זיהומים, פציעות, פצעים, הפרעות שינה ועודף משקל. לאחר התאמה למצב סוציו-אקונומי ובעיות נפשיות כמו חרדה ודיכאון או טיפולים רפואיים, ראינו שעששת, פצעים, משקל עודף ותסמונת הרגליים חסרות המנוחה הם המצבים שנשארו מובהקים”, אמר מחבר המחקר.

בנוסף, החוקרים הראו שגם בעיות בריאות גופניות מסוימות בילדות היו קשורות להופעת ADHD בשלב מאוחר יותר של החיים. “גילינו שאסתמה בילדות המוקדמת, פציעות, הפרעות שינה, אפילפסיה ומשקל עודף היו קשורים להפרעות קשב וריכוז בהמשך החיים. לאחר ביצוע התאמה למשתנים שתוארו, רק פצעים ופציעות, ותסמונת הרגליים חסרות המנוחה נמצאו כקשורות להפרעות קשב וריכוז”, סיכם.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה