ילדים

טיפול באור אדום עשוי להפחית את הסיכון להתקדמות קוצר-ראיה בילדים (Ophthalmology)

במאמר שפורסם בכתב העת Ophthalmology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול באור אדום (Low-Level Red Light, או LRL) עשוי להאט ולהפחית התקדמות קוצר ראיה בילדים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אור אדום, אור בגל אורך גל קצר של 600-700 ננומטרים, מצוי בשימוש לטיפול במגוון מצבי מחלה, דוגמת עידוד ייצור תאים, ריפוי פצע, צמיחת שיער, ריפוי שברים והחלמה של עצבים פגומים. מחקרים שפורסמו לאחרונה מצאו כי חשיפה לאור אדום עשויה להאט התקדמות קוצר ראיה.

לאור נתונים מוגבלים אודות היעילות של אור אדום, החוקרים השלימו מחקר אקראי ומבוקר להערכת היעילות של טיפול באור אדום בעוצמה של 0.37 mW, 0.06 mW ו-1.12 mW.

מדגם המחקר כלל 200 ילדים בגילאי 6-15 שנים עם קוצר ראיה ואסטיגמטיזם קטן מ-2.5D-, אשר סווגו לשלוש קבוצות התערבות וקבוצת ביקורת. המשתתפים בכל הקבוצות הרכיבו משקפי ראיה לאורך היום וקבוצות ההתערבות חולקו לטיפול באור אדום בעוצמות שונות של 0.37 mW, 0.6 mW, או 1.2 mW, פעמיים ביום, למשך שלוש דקות כל פעם.

החוקרים מדווחים כי לאחר שישה חודשים, בקבוצות ההתערבות תועדה התקדמות נמוכה יותר משמעותית בקוצר ראיה לפי מספר המשקפיים (Spherical Equivalent) לעומת ביקורות (0.01D, 0.05D– ו-0.16D, בהתאמה, בהשוואה ל-0.22D-). בנוסף, שינויים באורך אקסיאלי היו קטנים יותר משמעותית בקבוצות ההתערבות 0.04 מ”מ, 0 מ”מ ו-0.04- מ”מ, בהשוואה ל-0.27 מ”מ), עם עליה גדולה יותר בעובי כורואידלי סב-פובאלי (22.63 מיקרומטר, 36.17 מיקרומטר ו-42.59 מיקרומטר, לעומת 5.07 מיקרומטר). עם זאת, ההבדלים במספר הכללי, אורך אקסיאלי ו-SFCT לא היו מובהקים סטטיסטית בין קבוצות ההתערבות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול באור אדום סייע במניעת התקדמות קוצר ראיה בעוצמות שונות. עם זאת, הם מציינים כי למרות שלא זוהו הבדלים בתוצאות לפי עוצמה, תועדה מגמה של יעילות אפשרית גבוהה יותר עם עוצמה גבוהה יותר.

Ophthalmology, Sep 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה