ילדים

תווית של אלרגיה לפניצילין עשויה להשפיע על התוצאות הקליניות בילדים עם דלקת ריאות (J Allergy Clin Immunol Pract)

 במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Allergy and Clinical Immunology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בילדים עם תוויה של אלרגיה לפניצילין סיכון מוגבר לאשפוז, קבלת טיפול אנטיביוטי רחב-טווח והתפתחות כשל נשימתי חד עקב דלקת ריאות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי תווית של אלרגיה לפניצילין, המדווחת ב-5% מהילדים, עשויה להשפיע על בחירת הטיפול האנטיביוטי ולהביא להארכת משך השהות בבית חולים. למיטב ידיעתם, ההשפעה של תווית של אלרגיה לפניצילין על התוצאות הקליניות בילדים אינה מתוארת היטב.

במחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון את ההשפעה של תווית אלרגיה לפניצילין על התוצאות הקליניות של דלקת ריאות בילדים.

מחקר העוקבה המותאם התבסס על נתונים ממערכת TriNetX Research Network, מאגר נתונים מבוסס-אוכלוסייה, להשוואת הסיכון בתוך 30 ימים לאשפוז, צורך בטיפול מוגבר, כשל נשימתי חד עקב דלקת ריאות בקרב ילדים בגילאי 1-17 שנים עם תווית של אלרגיה לפניצילין, בהשוואה לאלו ללא תווית דומה, לאחר התאמה של המאפיינים הדמוגרפיים ומחלות הרקע בשתי הקבוצות.

מהשוואת 3,793 ילדים עם דלקת ריאות עם תווית של אלרגיה לפניצילין אל מול ביקורות תואמות ללא תווית אלרגיה לפניצילין עלה כי אלרגיה לפניצילין לוותה בסיכון מוגבר לאשפוז (סיכון יחסי של 1.15, רווח בר-סמך 95% של 1.07-1.23), כשל נשימתי חד (סיכון יחסי של 1.27, רווח בר-סמך 95% של 1.17-1.39) וצורך באשפוז ביחידת טיפול נמרץ (סיכון יחסי של 1.46, רווח בר-סמך 95% של 1.15-1.84).

תווית של אלרגיה לפניצילין הובילה לשימוש-יתר בתכשירים אנטיביוטיים רחבי-טווח ולסיכון מוגבר לסיבוכים, כולל תגובות עוריות משנית לטיפול התרופתי (סיכון יחסי של 2.43, רווח בר-סמך 95% של 1.31-4.52) וזיהום בקלוסטרידיום דיפיצילי (סיכון יחסי של 2.25, רווח בר-סמך 95% של 1.14-4.44).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על סיכון מוגבר לאשפוז, טיפול אנטיביוטי רחב-טווח וכשל נשימתי חד בילדים עם אבחנה של דלקת ריאות. הסרת תווית אלרגיה לתרופה זו עשויה להביא להפחתת תחלואה עקב דלקת ריאות בילדים.

J Allergy Clin Immunol Pract. 2023 Mar 20

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה