ילדים

הראיה המתקבלת לאחר השתלת עדשה בתינוקות דומה לראיה המושגת באמצעות תיקון עם עדשות מגע (Br J Ophthalmol)

מחקר חדש מוצא כי תוצאות הראיה בתינוקות שעברו השתלת עדשה תוך עינית (IOL) לאחר ניתוח קטרקט דומות לאלו שנצפות בקרב ילדים שראייתם מתוקנת באמצעות עדשות מגע, אך בילדים שטופלו באמצעות IOL נדרשים יותר ניתוחים חוזרים.

החוקר הראשי, ד”ר Lambert, אומר בראיון כי עדשות המגע הן השיטה הסטנדרטית לתיקון ראיה לאחר ניתוח בשל aphakia בתינוקות, ואילו השתלת IOL משמשת לרוב בילדים מעל גיל שנה.

הוא מסביר כי הדעות בנוגע לשימוש ב-IOL בילדים מתחת לגיל 7 חודשים חלוקות וכי עיניהם של תינוקות צעירים אלה גדלות במהירות ונוטות להופיע בהם יותר בעיות.

החוקרים מבצעים מחקר אקראי ופרוספקטיבי המשווה את תוצאות הטיפול באמצעות IOL ובאמצעות עדשות מגע בילדים עד גיל 6 חודשים.

המחקר הנוכחי היה לא אקראי ורטרוספקטיבי ונכללו בו 25 ילדים שסבלו מקטרקט מולד באחת העיניים כש-12 מהם קיבלו שתלי IOL. היתר טופלו באמצעות עדשות מגע.

כאשר חדות הראיה של התינוקות נבדקה כעבור כמה שנים, בגיל ממוצע של 4.3 שנים, נתקבלו תוצאות דומות בשתי הקבוצות.

ילדים שקיבלו IOL עברו בממוצע 1.1 ניתוחים חוזרים במהלך תקופת המעקב. רובם של הניתוחים היו membranectomies, שבוצעו בגיל ממוצע של 8 חודשים. ילדים שטופלו באמצעות עדשות מגע עברו בממוצע 0.36 ניתוחים חוזרים, כולם לצורך השתלה שניה של IOL.

ד”ר Lambert מסביר כי לא ניתן היה להראות ששיטה אחת עדיפה על השניה, פרט להדל שנמצא בשיעור הניתוחים החוזרים.

המחקר תומך בממצאים קודמים שהראו כי בביצוע ניתוח לטיפול בקטרקט מולד באחת העיניים לפני גיל 6 חודשים מתקבלת חדות הראיה הטובה ביותר. ב-4 מתוך 11 החולים שעברו את הניתוח נתקבלו תוצאות בדיקות ראיה של 20/40 או תוצאות טובות יותר, בהשוואה לאף אחד מ-10 הילדים שטופלו בגיל מאוחר יותר.

Br J Ophthalmol 2004;88:1387-1390.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה