ילדים

השפעות לאחר לידה של הנקה בזמן הריון: ירידה בצריכת חלב אם ובגדילה במהלך הינקות המוקדמת

Grace S. Marquis, Mary E. Penny, Judith M. Diaz, and R. Margot Marín
Pediatrics 2002; 109: e56

מטרה-
למרות הלחץ התרבותי לגמול מהנקה כאשר מתרחש הריון חדש, יש נשים הבוחרות להמשיך ולהניק. במחקר נבדקה השפעת החפיפה של הפרשת חלב והריון מאוחר על הנקה וגדילה בינקות המוקדמת.

שיטות מחקר-
נבדקו 133 נשים הרות בנות 18 שנים ומעלה, להן ילד קטן מ-4 שנים שנולד בריא בלידה וגינאלית במשקל תקין . מתוך 133 הנשים, 68 הניקו במשך הטרימסטר האחרון של ההיריון, ו-65 לא הניקו במהלך ההיריון. ביום השני וחודש לאחר הלידה, נמדדה צריכת חלב אם ונוזלים אחרים במשך 24 שעות.
פעמיים בשבוע תיעד מעקב ביתי את תחלואת הילודים ואת הצריכה הדיאטטית שלהם. אנתרופומטריה נלקחה בלידה ובגיל חודש. אנתרופומטריה אימהית, מצב בריאותי ומידע על סטאטוס סוציו אקונומי נאספו לפני ואחרי הלידה.

תוצאות-
אמהות הרות אשר הניקו בטרימסטר האחרון של ההיריון הניקו 4.3 ± 5.3 פעמים ליום. ילודים לאמהות שהניקו במהלך הטרימסטר האחרון של ההיריון וילודים לאמהות שלא הניקו במהלך ההיריון לא נבדלו בהתנהגות היניקה או בצריכת הקולוסטרום ביום השני. ילודים לאמהות שהניקו במהלך הטרימסטר האחרון של ההיריון ינקו במשך זמן ארוך יותר להאכלה ול- 24 שעות( 35.2 דקות במשך 24 שעות), מאשר הילודים לאמהות שלא הניקו במהלך ההיריון; אף על זאת צריכה חודשית לכל יניקה נטתה להיות נמוכה יותר אצל ילודים לאמהות שהניקו במהלך הטרימסטר האחרון. לאחר בקרת גורמים מסיטים, נמצא כי תינוקות לאמהות אשר הניקו במהלך הטרימסטר האחרון להריון עלו במשקל ב-125 גרם פחות מאשר התינוקות לאמהות אשר לא הניקו במהלך ההיריון (כ 15% עליה ממשקל ממוצע). ירידה מתמשכת תסתיים בשינוי של Z 0.7 בניקוד של משקל לגיל עד גיל 6 חודשים.

מסקנות-
להנקה במהלך ההריון הייתה השפעה שלילית על תוצאות מוקדמות בינקות . נחוצים מחקרים נוספים בכדי לקבוע אם ההשפעה קיימת לאחר גיל חודש.

הערת העורכים-
המחקר הנ"ל חשוב ומציג עובדות שאינן תומכות בהנקה בשליש האחרון של ההריון לאור השפעה שלילית על תוצאות מוקדמות בינקות.

למאמר המקורי

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה