ילדים

היכולת לחזות נזקים קורונאריים בחולי קוואסקי לאחר טיפול בגמה-גלובולינים תוך ורידיים.

מטרה:
להעריך את היעילות של מתן גמה- גלובולינים תוך ורידית (IVIG ) בילדים חולי קוואסקי והערכת הצורך בטיפולים נוספים, מתקדמים יותר בחולים עמידים לטיפול.

שיטות:
באופן רטרוספקטיבי נבדקו 193 ילדים חולי קוואסקי. החולים אושפזו 3 עד 7 ימים לאחר תחילת המחלה, והוחל טיפול ב- IVIG. מדדי מעבדה מיומיים ועד 3 ימים לאחר תחילת הטיפול נבדקו. הללו כללו לויקוציטים (WBC ), נויטרופילים, טרומבוציטים, ו- C reactive Protein (CRP) . התקדמותם של נזקים קורונאריים (CAL ) נבדקה בצורה סריאלית על ידי אקוקרדיוגרפיה עד ל30 יום לאחר תחילת הטיפול.

תוצאות:
12.2% מהילדים פתחו CAL שכללו הרחבה זמנית. בניגוד למדדים אחרים, הייתה עליה ב- WBC אצל 87.5% מהילדים שפיתחו CAL לאחר IVIG. גם הילדים עם עליה ב- נויטרופילים ו- CRP לאחר IVIG
פיתחו CAL בשכיחות גבוהה (78.3% ו- 66.7% ). הייתה עליה ב- WBC ב – 3 חולים, נויטרופילים ב- 6 חולים וב- CRP ב- 8 חולים ללא CAL.

מסקנות:
למרות שטיפול ב- IVIG משפר את הפרוגנוזה ב- מחלת קוואסקי, עדיין כ- 10% של הפציינטים מפתחים CAL. ניתן לאבחן מוקדם את הצורך לטיפול אגרסיבי יותר במחלה כשקיימת עליה נ- WBC, נויטרופילים ו- CRP לאחר טיפול ב- IVIG.

הערת העורך:
כמו בעבודה הקודמת, העבודה הזאת נותנת לנו כלים נוספים המאפשרים זיהוי מוקדם של ילדים שנמצאים בסיכון גבוה לפתח CAL . אצל ילדים אלו, יש לבצע מעקב אינטנסיבי לזיהוי מוקדם של CAL .

Predictors of coronary artery lesions after intravenous gamma-globulin treatment in Kawasaki disease.
J Pediatr 2000; 137:177-180

J Pediatr 2000; 137:177-180

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה