אנדוקרינולוגיה ילדים

אינסולין שבועי נראה מבטיח בסוכרת מסוג 2, אך מציג סיכון בסוכרת מסוג 1 (EASD)

אינסולין שבועי ניסיוני, efsitora alfa, מציג יעילות דומה לאינסולין יומי בסוכרת סוג 2, עם זאת, בסוכרת סוג 1 נצפה סיכון מוגבר להיפוגליקמיה, כך הוצג בכנס השנתי של האגודה האירופאית לחקר הסוכרת

בכנס השנתי של האגודה האירופאית לחקר הסוכרת (EASD) 2024 הוצג כי האינסולין השבועי הניסיוני efsitora alfa של אלי לילי ממשיך להראות תוצאות שאינן נופלות מאינסולין יומי באנשים עם סוכרת מסוג 2. עם זאת, באנשים עם סוכרת מסוג 1, נצפה סיכון מוגבר להיפוגליקמיה. הנתונים מגיעים מתוכנית הניסויים הקליניים QWINT של אלי לילי, שכללה יותר מ-4,000 מבוגרים עם סוכרת מסוג 2 או 1 בחמישה ניסויים.

בניסוי QWINT-2, שכלל 928 מבוגרים עם סוכרת מסוג 2 שלא טופלו באינסולין בעבר, efsitora הראה תוצאות שאינן נופלות מאינסולין יומי בהפחתת רמת ה-A1c לאחר 52 שבועות. שיעורי ההיפוגליקמיה המשמעותית קלינית והחמורה היו דומים בין הקבוצות.

לעומת זאת, בניסוי QWINT-5, שכלל 692 מבוגרים עם סוכרת מסוג 1, למרות שינוי דומה ברמת ה-A1c, נצפו שיעורים גבוהים יותר של היפוגליקמיה עם efsitora בהשוואה לאינסולין יומי.

פרופ’ קורנליס טאק מאוניברסיטת רדבוד בהולנד ציין כי “אינסולין שבועי efsitora מתפקד באופן שווה לאינסולין יומי באנשים עם סוכרת מסוג 2 שלא טופלו באינסולין בעבר. אך אינסולין שבועי efsitora כנראה אינו רעיון טוב עבור אנשים עם סוכרת מסוג 1.”

תוצאות אלו דומות לאלו שנצפו עם אינסולין שבועי אחר, icodec (Awiqli) של Novo Nordisk, שאושר לשימוש באיחוד האירופי אך לא בארצות הברית בשל חששות דומים לגבי היפוגליקמיה בסוכרת מסוג 1.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה